• Anonym (Alina)

Tappat lusten/intresset helt

Jag är en kvinna på 42 år, som bara numera känner totalt ointresse för att dejta män, träffa någon och att ens ha sex.  Känner mig gammal på något vis. Ser betydligt äldre som dejtar och träffar någon 

Men nej, jag känner bara mer och mer att jag vill vara för mig själv och göra andra saker i mitt liv.

Finns det mer kvinnor som känner igen sig i detta?  Att det inte längre känns viktigt/intressant? 

• Svar på tråden Tappat lusten/intresset helt
  • Anonym (Självfallet)

Här är en till. Har tappat intresset totalt, blir ibland uppvaktad av diverse kavaljerer men har hittills inte träffat någon som får det att pirra till i både hjärta och underliv.

Har varit singel i 4 år och lägger hellre min tid, energi och mitt engagemang på andra saker. Mina snart vuxna barn, vänner, resor och träning till exempel. 

• Anonym (Malin)

Jag är visserligen lite äldre men känner inte alls igen mig, vill ha både ett sexliv och en relation.

Men det jag undrar ,saknar du att vilja ha sex och/eller att leva med en man? Om inte är det väl inget problem, många äldre kvinnor väljer att leva ensamma. Eller känner du press/förväntan från omgivningen att träffa någon?

• Anonym (Q)

Känner inte alls igen mig. 45 å, separerad och vill verkligen träffa kärleken igen. Men innan dess så träffar jag gärna män bara för njutningens skull.

Svar på tråden Tappat lusten/intresset helt