• Anonym (Undrar)

Bjuda in mig till kollega

Jag har förstått att min kollega och hennes familj lever helt utan anhöriga och vänner. Gör jag fel om jag bjuder in mig? Jag förstår inte varför de inte har några att träffa. 

• Svar på tråden Bjuda in mig till kollega
  • Raggartjejen

Menar att bjuda in dig själv till deras hem?
    Fråga om ni kan träffas för att typ fika/äta mat/promenad  och se vad de säger.

• Anonym (Undrar)
    Raggartjejen skrev 2025-06-22 20:48:42 följande:

Menar att bjuda in dig själv till deras hem?
    Fråga om ni kan träffas för att typ fika/äta mat/promenad  och se vad de säger.

Jag menar att jag gärna skulle komma hem till dem. Nu hade de student för ett av barnen i familjen men ingen fest hemma. Det var bara de själva. Jag hade gärna kommit men vet inte om de accepterat det. 
  • Anonym (Em)

De kanske inte är så sociala eller gillar besök och tillställningar? Bjud hem dom till dig istället om du vill att ni ska umgås.

• Anonym (Big dick)

När det tog slut med mitt ex för ett par år sedan så tappade jag kontakten med flera av våra gemensamma vänner. Kändes fel att umgås med de ensam, efter ett tag så blev de bara så att jag hälsade på rent spontant hos flera av dem och nu hänger vi igen. 

Alla gör olika. 

• Anonym (Kv)

De har väl varandra isåfall. För vissa människor räcker det med den egna familjen som sällskap i vardagen.

• Anonym (Me)

Men vad då bjuda in dig till dem, vad är det som säger att de ens är intresserade av större umgänge? Har de uttryckt att de önskar att de hade ett större socialt nät eller är det dina åsikter?

Nej det enda du kan göra är väl i så fall att du bjuder hem dem till dig och ser om de har intresse av att umgås med dig.

• Anonym (Lisa)

Nej det är fräckt att bjuda in sig själv till andra såvida det inte är en väldigt god vän och speciella omständigheter. Bjud hem till dig om du vill umgås men bara om du vill, inte om du bara försöker leka duktig. 

Svar på tråden Bjuda in mig till kollega