• Anonym (Saknar)

Vill ha tillbaka mitt ex

Började med att det tog slut i oktober förra året och han flyttade, men efter två månader tog vi upp kontakten igen och började umgås väldigt mycket med varandra och hade superroligt verkligen. Vi pratade massor om framtiden osv.. sen en dag så säger jag att jag behöver lite tid för mig själv men att känslorna för honom absolut finns kvar, men att jag inte kan lägga all fokus på bara honom utan behöver fixa mig själv med. Då går han in på Tinder och träffar en tjej som bor 100mil bort och tar upp henne hem till honom och hon stannar tre veckor! Jag fick chocken för det kom verkligen från ingenstans. Direkt hon åker hem så hör han av sig och vi ses och ligger och umgås i 3 veckor, sen åker han ner till henne och hälsar på 2veckor vilket jag inte var beredd på. När han kommer hem hämtar jag honom på tåget och vi okej hem till honom och har lite roligt bland annat också sitter vi och surrar. Han säker att han kommer sakna mig men att han måste se vart dedär leder mellan dom. Men han säger även att det blir som en förlust för honom att tappa mig. Jag blir så jävla förvirrad så jag vet inte vad jag ska göra, tycker ju verkligen om honom! Men kan han verkligen ha känslor för henne påriktifr

• Svar på tråden Vill ha tillbaka mitt ex
  • Anonym (00)

Släpp honom med en gång! Så här kan du ju inte ha det med en exsambo som vinglar mellan kvinnor. Vingelpelle - ingen att lita på och ha förtroende för. Vill du verkligen ha en sådan man?

• Lynx123

Ingen mer kontakt med exet är det enda som gäller om du vill ta dig ur det här med ett helt hjärta och ett uns av självrespekt kvar.

• Anonym (M)

Det tog slut av en anledning. Lägg sedan till detta med att han letar efter någon ny, samtidigt som han har dig som underhållning när han är ensam. Då måste väl ändå svaret bli att du ska skippa honom. 

• Anonym (tänk efter före)

Du skrivet att du saknar ditt ex. Ni gjorde väl slut av en anledning? Sen verkade det som att ni hittade tillbaka. Sen gör du slut men verkar förvänta dig att han ska vara stand by och vänta på att du har fixat dig själv.  Och nu saknar du honom? Du tror inte att det kändes jobbigt för honom och han kanske saknade dig när du bröt upp och därför söker satsar på en annan kvinna. 
    Kan inte vara lätt att för varken honom eller dig om ni inte vet hur ni ska ha det. 
    Personligen så tycker jag inte att man bygger ett förhållande bara på känslor utan att det är ett beslut man tar. För att det kommer toppar och dalar, och då lämnar man inte sin partner i en dalgång för att det inte känns bra utan man kämpar tillsammans för att lösa problemen. 
    Vem vill satsa på något om ingen är villig att sätta laget framför jaget....inte bara se till hur man själv mår. Är man inte stark i sig själv kanske det är bättre att vara singel. Att du saknar honom är inte en anledning bara i sig själv för att bli tillsammans igen. Om han ens skulle vilja det i nuläget verkar det ju inte så. Du verkar komma som nummer två. 

Svar på tråden Vill ha tillbaka mitt ex