• Anonym (Pär)

Låter du din partner ge dig oralt i ljus.

Hur vanligt är det att vara såpass bekväm med sin partner att de ger oralsex I fullt dagsljus?
    Är det en åldersfråga?
    Ingen av mina tidigare partner halverat ha sex dagtid och har det hänt har det varit tävke på.
    Nu har jag träffat en kvinna som inte verkar bry sig om vare sig täcke eller ljus.

• Svar på tråden Låter du din partner ge dig oralt i ljus.
  • Anonym (Ej ljusskygg)

Jag är bekväm med oralsex på undanskymd plats utomhus och har aldrig sex i mörker vad jag än gör, så det lär variera.

• burleskburkläsk
    Anonym (Pär) skrev 2025-06-23 06:21:33 följande:
    Låter du din partner ge dig oralt i ljus.

Hur vanligt är det att vara såpass bekväm med sin partner att de ger oralsex I fullt dagsljus?
    Är det en åldersfråga?
    Ingen av mina tidigare partner halverat ha sex dagtid och har det hänt har det varit tävke på.
    Nu har jag träffat en kvinna som inte verkar bry sig om vare sig täcke eller ljus.

Det är ingen mognadsfråga det är mer personens bild av sig själv...de som inte bryr sig blir ju bäst på alla sätt och vis, att få se sin kvinna när man har sex, när hon sugar av ens kuk eller om man själv får se när man slickar henne...det ger så otroligt mycket.

Det viktigaste är att båda mår bra och lyssnar på varann...

Grattis till dig och kvinnan du funnit! 🥰
    Pass di...jau har kråsor i labbarna! :P
  • Anonym (Ljus)

Har inte tänkt tanken själv faktiskt, det visuella är en viktig del för mig så jag föredrar helt klart ljus. Sen har jag ju haft sex i mörker när det fallit sig så men det blir ju konstigt och svårare när man inte ser. Har en partner som inte helt trivs med sin kropp alltid, så jag förstår ju att vissa tänker så. 

Hade en partner som gillade att göra det framför speglar, då fick jag lite prestationsångest faktiskt vilket var nytt för mig. Så folk har olika gränser, det blev tydligt där.

• Queen81

Ja det är väl klart! Jag förutsätter att mannen jag har sex med attraheras av min kropp och då får han såklart se den. Även i dagsljus utan täcke
    Och jag vill se den jag har sex med. Både ansiktet och kroppen. 

• Anonym (Rune Visio)

Nu runt midsommar är det svårt att få alldeles mörkt i rummet, och det är jag helt bekväm med. Däremot vill min fru gärna att det ska vara mörkt, hon är lite mer blyg än jag.

Jag ser suddigt utan glasögon, så jag vill gärna behålla dem på så att jag ser hennes former ordentligt. Ibland påpekar hon det, "ska du inte ta av dig glasögonen".

Jag älskar även med ögonen, det gör inte hon på samma sätt. Är det en kille/tjejgrej?

• Anonym (V)

Självklart. I mörker är bara tråkigt. Gärna framför speglar också så båda jag och partnern kan se från olika vinklar. Är 48 år, om du nu tror att det är en generationsfråga. 

• Anonym (Rune Visio)
    Anonym (V) skrev 2025-06-23 16:03:36 följande:

Självklart. I mörker är bara tråkigt. Gärna framför speglar också så båda jag och partnern kan se från olika vinklar. Är 48 år, om du nu tror att det är en generationsfråga. 

Spegel har jag också introducerat. Inget hon har önskat sig, men inte heller vägrat. Och hon kan smeka sig själv inför min blick, så pyttelite exhibitionist är hon nog.
  • Queen81
    Anonym (Rune Visio) skrev 2025-06-23 15:55:59 följande:

Nu runt midsommar är det svårt att få alldeles mörkt i rummet, och det är jag helt bekväm med. Däremot vill min fru gärna att det ska vara mörkt, hon är lite mer blyg än jag.

Jag ser suddigt utan glasögon, så jag vill gärna behålla dem på så att jag ser hennes former ordentligt. Ibland påpekar hon det, "ska du inte ta av dig glasögonen".

Jag älskar även med ögonen, det gör inte hon på samma sätt. Är det en kille/tjejgrej?

Givetvis är synen en del av upplevelsen. Jag tror dock att det visuella generellt är lite viktigare för män än kvinnor. Har för mig att jag har läst det någonstans. 
    Jag vill som sagt gärna se, men då är just hans blick, hur han tittar på mig, det jag går igång mest på.
    Sen blundar jag ofta, men det är för att förstärka de andra sinnena. Jag fullkomligt älskar en man som låter och låter mig höra hur han njuter. Skulle 10 av 10 gånger välja att höra över att se. Förhoppningsvis slipper jag välja Solig
  • Openmindedfast
    Queen81 skrev 2025-06-23 16:43:37 följande:
    Givetvis är synen en del av upplevelsen. Jag tror dock att det visuella generellt är lite viktigare för män än kvinnor. Har för mig att jag har läst det någonstans. 
    Jag vill som sagt gärna se, men då är just hans blick, hur han tittar på mig, det jag går igång mest på.
    Sen blundar jag ofta, men det är för att förstärka de andra sinnena. Jag fullkomligt älskar en man som låter och låter mig höra hur han njuter. Skulle 10 av 10 gånger välja att höra över att se. Förhoppningsvis slipper jag välja Solig
    Intressant det du nämner om att förstärka sinnen som tex hörseln genom att blunda. Ögonbindel är ett komplement i denna ädla konst och jag har också testat air podds tillsammans med en partne, då med musik i för att ta bort både syn och själva aktens diverse ljud och bara ha kvar förmågan att känna de olika beröringarnaGlad
  • Queen81
    Openmindedfast skrev 2025-06-23 18:10:03 följande:
    Intressant det du nämner om att förstärka sinnen som tex hörseln genom att blunda. Ögonbindel är ett komplement i denna ädla konst och jag har också testat air podds tillsammans med en partne, då med musik i för att ta bort både syn och själva aktens diverse ljud och bara ha kvar förmågan att känna de olika beröringarnaGlad
    Att ta bort ljudet hade enbart varit negativt för mig då just det är något jag verkligen uppskattar. Men ögonbindel hade varit perfekt!
  • burleskburkläsk
    Queen81 skrev 2025-06-23 20:24:47 följande:
    Att ta bort ljudet hade enbart varit negativt för mig då just det är något jag verkligen uppskattar. Men ögonbindel hade varit perfekt!
    Ljudet är ju viktigt, så stor del i det hela!
    Pass di...jau har kråsor i labbarna! :P
  • Anonym (Mia)

Ha ha...inget jag tänkt på. Tycker det är spännande att ge avsugning på platser där man riskerar att bli upptäck, typ i bilen på en parkering utanför stormarknad.

• Anonym (S.T)

Det måste vara väldigt mycket ovanligare med någon som ska dra för gardiner och släcka lampan och ha sig när man ska till att ha sex!
    Har aldrig gjort det någonsin och är 51 så är nog ingen åldersfråga heller.

• Anonym (S.T)

Skönt att du träffat en normal tjej som uppskattar sex även utanför täcket och låter bli att släcka lampor. Grattis!

• Anonym (Täcket uppdraget)

Är nog relativt vanligt att en del (främst kvinnor) inte är helt bekväma med att exponera kroppen i fullt dagsljus. Det klagas på att det är "pinsamt",  "kan inte slappna av" osv osv. Trots att jag gång på gång bekräftar hur vackra jag tycker dom är?

Själv gillar jag ju att se kroppen hos min partner, det förhöjer upplevelsen för mig. Men antar det kan vara tvärtom då för dessa kvinnor.

• Anonym (Manmedvackerfru)

Kul att så många verkar gilla att se sin partner. Jag är likadan. Jag och min fru har alltid lite lagom belysning på. Jag gillar att de hennes underbara kropp och hennes minspel när jag rör vid henne. Hon i sin tur blundar oftast och det kanske har att göra med vad någon tidigare skrev, att hon vill förstärka sina andra sinnen. Det var dock några år hon inte var så nöjd med sig själv och ville ha det släckt och då hade vi släckt. Jag tror det är upp till var och en vad man känner sig bekväm med och oavsett hur mycket jag bedyrade och visade att jag älskade henne och hennes kropp, så var det en inre process hos henne själv som gjorde att hon till slut ?mognade? i sitt tankesätt och insåg att hon är vacker naken

Svar på tråden Låter du din partner ge dig oralt i ljus.