Anonym (123456) skrev 2025-06-25 11:20:45 följande:
Tänker du att TS är någon slags sadist som vill andra ont? Och tror du grannen gör detta av illvilja?
Att föda upp mördarsniglar var ett skämt om nu ingen insåg det. Att hoppas på en torr sommar är knappast sadistiskt. Att anmäla en granne som bryter mot bevattningsförbudet är bara bra. Och då hade ts haft chansen att faktiskt få gehör för sin anmälan till kommunen.
Oavsett om han gör det av illvilja eller inte så måste han förstå att det är hänsynslöst och helt onödigt att klippa gräsmattan varje dag.
Alla får hålla på med vilka konstiga saker de vill, så länge man inte stör någon annan.
I ett villaområde är det inte snällt att störa grannarna med höga ljud varje dag bara för man har någon fix idé. Man kan vara världens mest gräsmattefixerade person och tävla i Gräsmatte-VM eller vad som helst, varje dag behöver man inte klippa ändå.
Vill han så gärna klippa gräs så kan han väl göra andra saker i trädgården istället. Plantera och fixa med växter. Att störa med gräsklippare varje dag är inte mer normalt att göra än om jag skulle gå ut i lilla radhusträdgården en timme varje dag och köra vinkelslip i luften för skojs skull för att jag fått för mig att det är bra för äppelträdet att höra ljudet.
Skulle aldrig kunna med att störa så. Skulle skämmas enormt, samma om min gräsmatta var grön vid torka och kommunen infört bevattningsförbud.