Hej! Efter många års tempande för att ha koll på cykeln, inte enbart för att bli gravid utan lära mig förstå min kropps cykel så kan jag säga att tempen för mig är väldigt pålitlig och talar tydligt om vad som är på gång i min kropp eller inte :)
Det ser ju dock olika ut för alla, så bara för att tempen beter sig på ett sätt för mig vid graviditet är det ju inte säkert den beter sig så för en annan som är gravid.
I alla fall så har min temp ökat ännu mer kring 6-7 dagar efter ÄL. Har jag inte varit gravid har tempen legat kvar på ungefär samma temp hela tiden fram till mens, sedan har tempen sjunkit när mensen startat. Så jag har typ inte ens behövt ta gravtest utan jag har tydligt sett på min tempkurva att jag varit gravid :)
Men nu när jag blev gravid så ökade inte tempen något, utan höll sig normalt hög som den brukar. Visade sig att jag var gravid ändå, jag blev verkligen paff. Den här gången har tempen höjts mer efter BIM, nu är den högre än normalt men tidigare graviditeter kom höjningen som sagt redan 6-7 dagar efter ÄL, den här gången kom höjningen några dagar efter BIM.
Lycka till, håller tummarna att det blir bebis för dig snart.