• Flurh94

Hjälp! Bruna/gula flytningar

är gravid i vecka 6+5 och har idag fått brungula sega flytningar på pappret när jag torkat mig. Någon som haft liknande? eller är det början på missfall? 

Har molande värk från och till men det har jag haft hela tiden! Blir orolig och nojig direkt. Första gången jag plussat och försökt i 3 år 

bifogar bild på flytning (varning)

• Svar på tråden Hjälp! Bruna/gula flytningar
  • Anonym (-)

Är i samma vecka och har likadant. Hur går det för dig?

Flurh94 skrev 2025-06-24 17:05:25 följande:
    Hjälp! Bruna/gula flytningar

är gravid i vecka 6+5 och har idag fått brungula sega flytningar på pappret när jag torkat mig. Någon som haft liknande? eller är det början på missfall? 

Har molande värk från och till men det har jag haft hela tiden! Blir orolig och nojig direkt. Första gången jag plussat och försökt i 3 år 

bifogar bild på flytning (varning)

• Anonym (Kr)

Samma här, lätt brun flytning och är på 6+5. Ingen ovanlig smärta utan det spänner och drar som vanligt som en lätt mensvärk. Blir så orolig!😥 

• Anonym (Becca)

Hur går det för er? Jag är i vecka 6+3 och fick bruna flytningar igår :( tyvärr började mitt första missfall på detta sättet så väldigt nojig nu.. har pratat med gyn och så länge det inte kommer mycket eller gör jätteont kan dom inte göra så mycket, dom sa även att det är vanligt såhär tidigt. Jag har sen innan inbokat ett tidigt UL pga missfall men det är om snart 2 veckor... 

• Anonym (Kr)
    Anonym (Becca) skrev 2025-07-02 11:55:24 följande:

Hur går det för er? Jag är i vecka 6+3 och fick bruna flytningar igår :( tyvärr började mitt första missfall på detta sättet så väldigt nojig nu.. har pratat med gyn och så länge det inte kommer mycket eller gör jätteont kan dom inte göra så mycket, dom sa även att det är vanligt såhär tidigt. Jag har sen innan inbokat ett tidigt UL pga missfall men det är om snart 2 veckor... 

Det fortsatte för mig under nästkommande dag (dvs söndag+måndag), och avtog sen under tisdagen. Idag har jag ingen brunt alls. Obs, det är pyttelite för min del, så inga stora mängder alls. 

Idag avtog illamåendet, men jag har ju läst om de som plötsligt mår bra några dagar så det behöver inte betyda något. Är jag nervös? 100%. Har första UL nästa vecka och är så orolig. 

Hur lång tid tog det för dig innan ditt missfall drog igång efter första symptom? 

• Anonym (Becca)
    Anonym (Kr) skrev 2025-07-02 21:13:11 följande:

Det fortsatte för mig under nästkommande dag (dvs söndag+måndag), och avtog sen under tisdagen. Idag har jag ingen brunt alls. Obs, det är pyttelite för min del, så inga stora mängder alls. 

Idag avtog illamåendet, men jag har ju läst om de som plötsligt mår bra några dagar så det behöver inte betyda något. Är jag nervös? 100%. Har första UL nästa vecka och är så orolig. 

Hur lång tid tog det för dig innan ditt missfall drog igång efter första symptom? 

Mitt första missfall började som sagt med bruna flytningar, kommer inte ihåg exakt vecka men var runt 6-7 sen en störtblödning i vecka 12. Flytningarna var mer eller mindre hela tiden under den perioden och olika i mängd. 
    Nu har jag haft väldigt lite flytningar och hoppas på det bästa men inställd på det värsta. 
  • Flurh94
    Anonym (-) skrev 2025-06-27 10:25:32 följande:

Är i samma vecka och har likadant. Hur går det för dig?

Mitt fortsatte inte! Det var bara den dagen. Igår var jag på ett tidigt ultraljud v.7+2 och där var ett tickande hjärta som slog jättefort, allt såg bra ut. Idag har jag dock fått lite ljust bruna flytningar igen. Men läst att man kan få det efter vaginalt ultraljud eftersom slemhinnorna är sköra. Har även en lättblödande livmodertapp så jag hoppas att det inte fortsätter denna gången heller. 

Det kan ju vara normalt trots allt! 

Hur går det själv?
  • Flurh94
    Anonym (Kr) skrev 2025-07-02 21:13:11 följande:

Har läst att gravidsymtomen kan komma och gå under tidiga veckor, kan vara helt normalt! Jag försöker peppa mig själv med att om det inte gör ont eller kommer blod så är det fortfarande lugnt!
Svar på tråden Hjälp! Bruna/gula flytningar