• Anonym (Konfunderad)

Har fått ett konstigt sms från min mamma

Jag och min mamma smsade varandra lite fram och tillbaka under gårdagen. Helt plötsligt får jag ett sms från hennes nummer där det står:

"Know/knowing Du vet skillnaden mellan länderna i Sydamerika. Lite prognos."

Följt av en smiley. Min mamma har naturligtvis inte skickat detta. Ändå är det från hennes nummer. 

Vad kan detta vara? Aldrig varit med om detta innan.

• Svar på tråden Har fått ett konstigt sms från min mamma
  • Anonym (p)

En helt galen idé vore att du skickade iväg ett sms till din mamma där du frågar vad hon menade. 
    Det mest troliga är att hon har råkat skicka fel till dig när det skulle till någon annan. Kanske håller hon en annan ton med den personen och pratar om helt andra saker än du och hon.

• Anonym (Konfunderad)

Jag skulle givetvis nämnt att jag har ringt min mamma och hon har inte skickat det här. Hon kan heller inte se meddelandet på sin telefon så jag skickade en screenshot till henne. 

• Anonym (Lugn nu)
    Anonym (Konfunderad) skrev 2025-06-25 14:48:48 följande:

Jag skulle givetvis nämnt att jag har ringt min mamma och hon har inte skickat det här. Hon kan heller inte se meddelandet på sin telefon så jag skickade en screenshot till henne. 

Ja, det borde du gjort. 

Och nu, vad ska vi svara på? 

• Anonym (Malin)

Var det någon länk med i SMS:et? Annars fattar jag inte vad syftet är.
    Ett tips: Gå med i gruppen Bluffakuten: tips och varningar på Facebook, och ställ frågan där. Där brukar det vara många som har koll. Och dessutom kan du varna andra.

Svar på tråden Har fått ett konstigt sms från min mamma