• Anonym (Galen!)

Hittar inte en låt - blir galen!

Låten spelades en del i P3-programmen P3 Dans och P3 Klubb runt år 2000, en ganska tung house/ discolåt där en kvinna upprepar "Its sacrifice", "Its suicide" eller något liknande. Låten har en tuff basgång, den är nästan lite "knarkig" eller hur man ska säga.

Har letat i flera år som en idiot på Youtube men kan inte hitta den. Men tänker att låten kan ha spelats på krogar och så vid samma tid.

Någon som kan hjälpa till?

• Svar på tråden Hittar inte en låt - blir galen!
  • Lynx123

Har du provat att nynna den på Googles find that tune? Har hittat de medt obskyra låtarna genom att göra så.

• Anonym (Galen!)
    Lynx123 skrev 2025-06-26 08:31:16 följande:

Har du provat att nynna den på Googles find that tune? Har hittat de medt obskyra låtarna genom att göra så.

Problemet är väl att det inte är en särskilt melodisk låt, utan som en "slinga" som upprepas hela tiden, som brukar vara fallet med house- och technolåtar. Blir svårt att nynna, då det betyder att jag måste "härma" basgång, dunk osv. Men visst, kan göra ett tafatt försök.

P3 Dans och Klubb var program där Calle Dernulf spelade house- och technolåtar som spelades mycket under samma tid.

Jag har kontaktat Calle på Facebook, men inte ens han minns vilken låt jag menar. 
  • Anonym (?)

Har du försökt diskutera saken med chatgpt?

Svar på tråden Hittar inte en låt - blir galen!