• Anonym (Ledsen)

Gravid .. vill behålla , men han vill jag gör abort ..

har vart oskyddad sedan januari Och då kört avbrutet samlag. Han vet min barnlängtan. Att han o jag ska ha ett barn gemensamt utöver våra barn sedan tidigare . Jag är väldigt barnkär o vill ha stor familj, alltid velat . han har vetat om att jag inte är skyddad o nu står vi här. Gravida o han surar o vill jag ska ta kort. Det blir inget barn punkt . jag klarar inte av abort . Känns som jag dödar vårt barn, hur ska jag kunna leva med honom sen efter det ? Jag önskar mest av allt ett barn . Han har velat fram o tillbaka en tid . Till o med Bert så säker på ett barn med mig att han sagt till andra anledning o hur mkt vi vill ha ett gemensamt barn. De va som över en natt så ändrades det o han vill inte ha barn. Jag blev så glad o sen drogs fötterna undan. Slag i magen liksom. nu vet jag inte vad jag ska göra. Han pratar inte med mig o verkar tro att jag lurat honom ?. 

• Svar på tråden Gravid .. vill behålla , men han vill jag gör abort ..
  • Anonym (Tyra)

Har så svårt att förstå detta. Ni är i en relation, har redan barn om än inte tillsammans. Ändå kan ni inte tillsammans ta beslutet att bestämma om det ska bli fler eller inte. 

Tycker ni båda har agerat oansvarigt. Nu riskerar ännu ett barn att ha skilda föräldrar. 

• Anonym (Ty)

Vill du inte göra abort, ska du inte göra det.
    Var dock medveten att det kan vara svårt och komplicerat att ha barn med någon som egentligen inte vill.

• Fjäril kär

Jag tror att du måste tänka på dig själv här och bortse från honom. 

Oavsett vad du väljer så verkar er relation vara över så  ta en funderare om du klarar av att vara ensam mamma med ännu en bebis?  Har du kontaktnät omkring dig?  

• Anonym (Ööööh)

Att två vuxna människor med barn sedan tidigare inte vet hur barn blir till är ju en gåta... Hur kan man ha oskyddat sex om man verkligen inte vill ha barn? Man får ju skylla sig själv då. Tänker då i första hand på din partner som verkligen inte vill ha barn, varför har han då inte varit mån om att skydda sig? 

Din kropp, ditt beslut. Punkt. Vill du ha barnet och är redo att eventuellt måsta ta hand om det själv då behåller du. 

Din partner har ju själv satt sig i denna sits och får helt enkelt vara vuxen och äga konsekvensen av sitt handlade. 

Hoppas för er skull och för det ofödda barnet att ni reder ut detta. 

• Anonym (qwerty)

Du är oskyddad och han kan inte dra ut i tid.
    Han får stå sitt kast. Grattis till barnet.
    Du ska inte göra abort.

Svar på tråden Gravid .. vill behålla , men han vill jag gör abort ..