• Krispaketet

Hjälp!! Ingen aptit vad ska jag äta?

Jag har NOLL aptit, gravid i v 9. För att kunna äta måste jag verkligen bli sugen på det som ska ätas. Men eftersom jag inte har någon aptit får jag INGA idéer på vad jag ska laga. Förutom KANSKE potatismos. Snälla ge en desperat kvinna tips! ❤️

• Svar på tråden Hjälp!! Ingen aptit vad ska jag äta?
  • Anonym (Em)

Utgå ifrån vad du är sugen på! Potatismos är väl jättebra. Något kokt kött och grönsaker till? 

Rotmos?

Soppa?

• Anonym (Linda)

Jag hade så i några veckor när jag var ungefär i samma vecka med yngsta barnet. Jag fick helt enkelt äta utifrån bestämda klockslag. Dvs jag åt när jag hade min normala mat-tid och valde lätta saker. Det var lättare att äta småplock än lagad mat så jag såg till att ha sånt hemma som typ ölkorv, rostbiff, filmjölk,  olika flingor,  ost etc  bara att plocka i sig oavsett om det var frukost,  middag eller mellanmål. 

Så ät det du kan och satsa på att äta på fasta tider även om du inte är hungrig så att du får i dig vad du behöver.  Och det spelar ingen roll om du äter potatismos och dricker saftsoppa , bara ät det som går.

• Krispaketet

Det är verkligen vidrigt. Är så hungrig och mår illa , förut mådde jag mindre illa av att äta men nu hjälper det inte. Mitt problem är att jag pga bristen på aptit verkar ha glömt bort vad det finns för typ av mat ens en gån. Kan inte komma på NÅGONTING. Men nu åkte vi och köpte potatismos på restaurang. 

Filmjölk funkade några dagar, några andra dagar ostmackor, några andra dagar soppor. Fattar inte att det är såhär. Helt orimligt , rent biologiskt vore väl det smartaste att kvinnokroppen ville äta och kunde behålla så mycket som möjligt. Felprogramnering! 

• Always choklad

Hej
    Hoppar in här om det är ok.
    Har varit i ett forum om att försöka få barn och nu när jag är gravid vill jag hitta ett annat forum 🙂
    Jag känner igen mig är i vecka 8 sen igår..Var på inskrivningssamtal hos Barnmorskan och under den tiden satt jag och kväljde hela tiden och brösten bara sprängde. var som att lillen i magen verkligen pockade på uppmärksamhet här är jag typ..
    Jag kör med tacochips och majskakor emellanåt är lite salt och mer nyttigt än godis i alla fall. Ibland nötter, russin eller dadlar med smak..

Svar på tråden Hjälp!! Ingen aptit vad ska jag äta?