Hyra bil kostnad
Hur mycket kostar det att hyra en bil för en vecka + bensin om man åker lång väga? Blir en resa till fjällen
Hur mycket kostar det att hyra en bil för en vecka + bensin om man åker lång väga? Blir en resa till fjällen
Omöjligt att svara på exakt eftersom olika ställen tar olika priser och beroende på var i landet ni bor. Är ju en viss skillnad på om ni ska åka 50 mil eller 150 mìl
Men titta runt på vilka som hyr ut bil där ni bor, dom flesta har hemsida att räkna ut kostnaden på och ni ser vad som ingår i priset beroende på bilmodell och vilken firma. Det finns ju både bensinmackar och rena biluthyrare. Är ni kund nånstans via typ CirkleK , Coop , försäkringsbolag etc kan det finnas förmånliga priser
Många bilfirmor hur ut med fria mil. Kostnaden för bensin är omöjlig att svara på, det beror på hur långt man ska åka.
Bilhyran beror på bilmodell, vem du hyr av, var du hämtar bilen och vilka försäkringar du väljer.
Att t ex hyra en Opel mokks automat från OKQ8 i juli på en station i förort till Stockholm kostar 4.200 kr. Sen kan man lägga till självriskreducering.
Att gå in och provboka är det bästa sättet få fram priser.
Två kostnader som ofta inte syns så tydligt är extra förare och sänkt självrisk.
Om man inte betalar för extra förare får bara den som står på hyran köra bilen och är man två med körkort är det opraktiskt att inte kunna köra alls. En del har en avgift för hela hyran, andra per dag.
Självrisken är vanligtvis väldigt hög (typ 10 000 kr) om man inte väljer att köpa till sänkning av den.
Båda dessa avgifter kan komma att betalas först på plats.
Tack för allas svar! Vi har inte pratat om vilken bil, men det blir en större iom all packning och fem personer som ska åka.
Det jag vet är att bilen kommer användas varje dag och sträckorna att köra är långa, bara att köra dit kommer ta ca 14 timmar. Så jag blev lite nojig över hur mycket det kommer kosta att hyra en bil i slutändan.
Tack för allas svar! Vi har inte pratat om vilken bil, men det blir en större iom all packning och fem personer som ska åka.
Det jag vet är att bilen kommer användas varje dag och sträckorna att köra är långa, bara att köra dit kommer ta ca 14 timmar. Så jag blev lite nojig över hur mycket det kommer kosta att hyra en bil i slutändan.
Ska ni fjällvändra med 5 stora ryggsäckar så måste ni ha en familjebus eller stor bil med takbox om all pakning ska få plats i bilen.
Ska ni fjällvändra med 5 stora ryggsäckar så måste ni ha en familjebus eller stor bil med takbox om all pakning ska få plats i bilen.