• Tutt1025

Störande grannar

Jag och sonen 17 år fick tag i drömlägenheten paradvåning öppen spis och balkong 130 kvm. I november 2024.
    Helvetet började på en ggr. Grannar ovanpå med 2 barn som åkte Bobby car och trehjuling inne. Sprang och hoppade hela tiden. Hade kontakt med hyresvärden som sa att vi skulle ringa störningsjouren   och det gjorde vi 4a ggr. Även gick upp och försökte prata. Kunde hålla på till 23 på kvällen. Fick möte med kvinnan och hyresvärden. Slutade med att sociala hjälpte till med nytt boende
    Och då vart vi lovade att nästa hyresgäst skulle bli bättre.
    Och nu sitter vi i samma sits igen. 4 personer flyttade in i 2an ovanför. Springande igen. Pratar med hyresgästen då säger hon att sonen har autism och språkstörningar. Därför springer han. Vad ska jag och sonen göra. Vi har ännu inte fått njuta av vårat hem. Betalar dyra pengar för boendet. Känns som jag gnäller men måste väl ha rätten på min sida oxå. Är det inte föräldrarnas uppgift att se till att barnet slutar? Dåligt av min hyresvärd att göra så. Obs! Känns som hyresvärden är irriterade på oss. Men vi är tysta som musen. Snälla svar önska.
    Carina

• Svar på tråden Störande grannar
  • Anonym (KG)

Gå och ring på deras dörr varje gång det händer. 

Men helst försök undvika lägenheter. Ett hus är bättre om du des ska betala dyra pengar

• Anonym (Clara)

Har lägenheten ovanpå samma planlösning som er, eller har ni era sovrum under deras kök/vardagsrum?

Om lägenheterna är likadana så försök få till ett byte med grannen, så att ni bor överst. Att ha grannar ovanpå sig innebär alltid mer störningar, extra mycket i gamla, dåligt ljudisolerade, hus. 

• Tutt1025

Dom ovanpå har liten 2a och vi stor 4a. Så byta inget alternativ. Hade jag råd skulle jag köpa mej ett hus.
    Föra anteckningar blir jobbigt då jag får sitta hela tiden.
    Och hålla oss hemifrån ska väl inte vi behöva

Svar på tråden Störande grannar