• Anonym (pappa 10)

Räddningsväst eller flytväst?

Vad har ni till era större barn (10-13 år) när ni paddlar kanot eller fiskar?
    Sist när jag & grabben (11 år) paddlade kanot i våras, så hade han räddningsväst. 

• Svar på tråden Räddningsväst eller flytväst?
  • Anonym (Em)

Välj räddningsväst så länge barnen accepterar det. Får man t ex kanoten i huvudet när den välter så kan räddningsväst behövas.

• Anonym (K)

Räddningsvästen är enormt mycket säkrare så både 12 och 14 åringen kör på det. Finns ju i alla storlekar (vikter) numera.

• Anonym (förälder 8)
    Anonym (pappa 10) skrev 2025-06-28 13:53:31 följande:
    Räddningsväst eller flytväst?

Vad har ni till era större barn (10-13 år) när ni paddlar kanot eller fiskar?
    Sist när jag & grabben (11 år) paddlade kanot i våras, så hade han räddningsväst. 

Mina flickor (12 & 15 år) hade räddningsväst när vi paddlar kanot sist.  Båda ungarna tycker att det känns säkrare med räddningsväst eftersom dom hade regnkläder & stövlar på sig, när vi paddlade kanot  i våras.
    12 åringen har även räddningsväst, när vi fiskar från land/brygga.
    15 åringen har vanlig flyt väst när hon fiskar från land/brygga
  • Anonym (K)
    Anonym (förälder 8) skrev 2025-07-02 23:53:11 följande:
     Mina flickor (12 & 15 år) hade räddningsväst när vi paddlar kanot sist.  Båda ungarna tycker att det känns säkrare med räddningsväst eftersom dom hade regnkläder & stövlar på sig, när vi paddlade kanot  i våras.
    12 åringen har även räddningsväst, när vi fiskar från land/brygga.
    15 åringen har vanlig flyt väst när hon fiskar från land/brygga
    Hur lyckas du få på en femtonåring regnkläder? Bara nyfiken, själv har jag gett upp för länge sedan.
  • Anonym (förälder 8)
    Anonym (K) skrev 2025-07-03 13:57:46 följande:
    Hur lyckas du få på en femtonåring regnkläder? Bara nyfiken, själv har jag gett upp för länge sedan.
    15 åringen valde själv att ha regn kläder pga att hon alltid lyckas stänka/blöta ner sig. När hon paddlar kanot. 
  • Anonym (K)
    Anonym (förälder 8) skrev 2025-07-04 08:42:13 följande:
    15 åringen valde själv att ha regn kläder pga att hon alltid lyckas stänka/blöta ner sig. När hon paddlar kanot. 
    Så praktiskt! Ja känns ju alltid som de blir blöta och kalla när man öre ute på vattnet. Skadar ju inte att ha en uppsättning på landet, vad har ni för märke på era regnställ?
  • Ascendere

Räddningsväst som default, är man 30+ kan man välja själv mellan räddningsväst eller flytväst.

• Anonym (förälder 8)
    Anonym (K) skrev 2025-07-04 13:40:16 följande:
    Så praktiskt! Ja känns ju alltid som de blir blöta och kalla när man öre ute på vattnet. Skadar ju inte att ha en uppsättning på landet, vad har ni för märke på era regnställ?
    15 åringen har ett regnställ av märket Stormberg
    12 åringen har ett regnställ från Lego kids wear
Svar på tråden Räddningsväst eller flytväst?