-
-
Svar på tråden Gräset grönare?
-
Har inte själv gjort något sådant men har två vänner som begick misstaget att gå från en karl till en annan. Vill man lämna så ska man göra.det eftersom man är.olycklig, inte för att.man vill kasta sig i nästa famn. Det blir nästan aldrig bra om man inte får läka sina och barnens sår först.
-
Varför blir det inte bra tänker du?Lynx123 skrev 2025-06-28 16:09:07 följande:
Har inte själv gjort något sådant men har två vänner som begick misstaget att gå från en karl till en annan. Vill man lämna så ska man göra.det eftersom man är.olycklig, inte för att.man vill kasta sig i nästa famn. Det blir nästan aldrig bra om man inte får läka sina och barnens sår först.
-
Varför undrar du? Står du i valet och kvalet?
-
Gräset är grönast där man vattnar det.
-
Jag gjorde precis så!
Jag tappade känslorna för min man, tyckte jag, utan någon anledning då han var bra och vi hade det bra. Så jag gick och funderade på hur jag skulle göra, utan att tala med maken eller försöka rädda relationen. Så träffade jag en annan, blev blixtförälskad och lämnade man och barn utan eftertanke. Det var traumatiskt för både honom och barnen men jag tog det inte till mig utan såg bara min nya kärlek.
Allt var bra ett år eller så, sen visade han sin rätta sida. Sprang efter andra, var nedlåtande mot mina barn (som jag knappt kunde träffa då vi flyttade och bodde trångt) och blev alltmer dominerande. Jag bröt men hade då nästar tappat kontakten med barnen och det tog tid innan jag fick deras förtroende igen. Mitt ex ville inte ha mig tillbaka fast jag bönade och bad, vilket jag förstås förstår.
Så ja, jag gjorde ett misstag och ångrar mig, gräset var definitivt inte grönare. -
Därför att man inte fattar smarta beslut i ett så sårbart läge. Först måste.man läka. En ny snubbe är.aldrig svaret. Först.fokus pä.att vara en bra singelförälder och tillfreds med att vara själv. Först.då.gör man kloka och balanserade val.Anonym (En som undrar) skrev 2025-06-28 16:24:28 följande:Varför blir det inte bra tänker du?
-
Det är änna olika. Ibland blir man förblindad av förälskelse och upptäcker att gräset inte var grönare. Ibland blir man...också förblindad av förälskelse men i en person som på alla plan visar sig passa en bättre än personen man lämnade.
Inget du kan veta på förhand. -
Det är det här jag är rädd för ska hända. Jag har haft i princip daglig kontakt med mitt ex och märker att jag saknar honom när han inte hör av sig.Anonym (Beenthere) skrev 2025-06-28 16:30:52 följande:
Jag gjorde precis så!
Jag tappade känslorna för min man, tyckte jag, utan någon anledning då han var bra och vi hade det bra. Så jag gick och funderade på hur jag skulle göra, utan att tala med maken eller försöka rädda relationen. Så träffade jag en annan, blev blixtförälskad och lämnade man och barn utan eftertanke. Det var traumatiskt för både honom och barnen men jag tog det inte till mig utan såg bara min nya kärlek.
Allt var bra ett år eller så, sen visade han sin rätta sida. Sprang efter andra, var nedlåtande mot mina barn (som jag knappt kunde träffa då vi flyttade och bodde trångt) och blev alltmer dominerande. Jag bröt men hade då nästar tappat kontakten med barnen och det tog tid innan jag fick deras förtroende igen. Mitt ex ville inte ha mig tillbaka fast jag bönade och bad, vilket jag förstås förstår.
Så ja, jag gjorde ett misstag och ångrar mig, gräset var definitivt inte grönare.
-
Kan tala för min sambo som lämnade mig för en annan för jag gav honom ett ultimatum att välja oss eller dejta henne för han hade fattat tycke och fått känslor.
Idag snart 2 år senare är de mer i en vänskaps relation med mkt tjafs och insett att se har otroligt lite gemensamt och finns ingen som helst attraktion
Vi har haft tät kontakt hela tiden och han har berättat att han vantrivs att vara ensam att när jag i princip kastade ut honom så hade han bara henne som alternativ och då han ändå hade intresset så blev de ihop o sen var det typ försent .
Han säger ibland att vi kunde kanske ha jobbat på vår relation istället för vi behövde absolut en förändring i vår vardag
Och att bli hop med henne så snabbt nog var ett misstag.
De träffas fortfarandee men mer o mer sällan. Intima har de ej varit på flera flera månader.
Så på ett vis ångrar han valet och nej han mår inte bättre nu på andra sidan gräset -
Hade nog inte köpt allt en som lämnade mig för en annan berättade för mig. Varför har du ens kontakt. Lite värdighet. Hade inte sagt ett ord till till någon som lämnade mig för en annan.Anonym (Lämnad) skrev 2025-06-28 18:22:17 följande:
Kan tala för min sambo som lämnade mig för en annan för jag gav honom ett ultimatum att välja oss eller dejta henne för han hade fattat tycke och fått känslor.
Idag snart 2 år senare är de mer i en vänskaps relation med mkt tjafs och insett att se har otroligt lite gemensamt och finns ingen som helst attraktion
Vi har haft tät kontakt hela tiden och han har berättat att han vantrivs att vara ensam att när jag i princip kastade ut honom så hade han bara henne som alternativ och då han ändå hade intresset så blev de ihop o sen var det typ försent .
Han säger ibland att vi kunde kanske ha jobbat på vår relation istället för vi behövde absolut en förändring i vår vardag
Och att bli hop med henne så snabbt nog var ett misstag.
De träffas fortfarandee men mer o mer sällan. Intima har de ej varit på flera flera månader.
Så på ett vis ångrar han valet och nej han mår inte bättre nu på andra sidan gräset
-
Tja, eftersom du ändå har kopplat ditt beteende/val här till huruvida gräset är grönare på andra sidan eller inte så kan jag väl lika gärna kasta in ytterligare ett sånt där uttryck, som du verkar uppleva nu - Man saknar inte kon förrän båset är tomt.Anonym (En som undrar) skrev 2025-06-28 17:04:25 följande:Det är det här jag är rädd för ska hända. Jag har haft i princip daglig kontakt med mitt ex och märker att jag saknar honom när han inte hör av sig.
-
Vet du vad du saknar egentligen? Jag kan känna så med mitt ex ibland, sen när vi ses med barnen inser jag varför vi är varandras exAnonym (En som undrar) skrev 2025-06-28 17:04:25 följande:Det är det här jag är rädd för ska hända. Jag har haft i princip daglig kontakt med mitt ex och märker att jag saknar honom när han inte hör av sig.
Tror detta är vanligast i relationer som inte är direkt dåliga men bara väldigt trista. Med en dålig relation känner man en lättnad och det är lättare att minnas de dåliga sidorna och inte falla dit. Om relationen var ok och vardagen funkade är det lättare att falla tillbaka. -
Alltså jag vet inte vad det är jag saknar och om det är något jag saknar egentligen. Men uppenbarligen så finns han ju där i bakhuvudet. Kna kanske va att va en familj som jag saknar?Anonym (Påvens pungsvett) skrev 2025-06-29 02:42:38 följande:Vet du vad du saknar egentligen? Jag kan känna så med mitt ex ibland, sen när vi ses med barnen inser jag varför vi är varandras ex
Tror detta är vanligast i relationer som inte är direkt dåliga men bara väldigt trista. Med en dålig relation känner man en lättnad och det är lättare att minnas de dåliga sidorna och inte falla dit. Om relationen var ok och vardagen funkade är det lättare att falla tillbaka. -
Alltså, detta!Anonym (Kalle) skrev 2025-06-28 16:29:12 följande:
Gräset är grönast där man vattnar det.
Hur mycket och var har du vattnat TS? -
Vad menar du?Anonym (P) skrev 2025-06-29 19:53:48 följande:Alltså, detta!
Hur mycket och var har du vattnat TS? -
Menar du att du inte förstod innebörden i Kalles inlägg?Anonym (En som undrar) skrev 2025-06-29 20:08:17 följande:Vad menar du?