jjustemme98 skrev 2025-07-03 02:04:26 följande:
Mitt enda problem jag har är att han är totalt ointresserad av bröstet vilket han vart sen han kom. Testade igår att använda amningsnapp igen men han är fortfarande totalt ointresserad 😒 Jag har pratat med amningsmottagningen och vi ska få komma dit och få lite hjälp och se om det går att lösa :) Har fortsatt pumpa och det kommer fortfarande råmjölk, inte mycket men litegrann vid varje pumpning. Det enda som är lite drygt är att jag har en bebis som bara ska vara i famnen hela dagarna och tycker det blir svårt att pumpa samtidigt då jag dubbelpumpar så ska nog testa att pumpa ena först och andra sen så han fortfarande kan få vara i famnen hud mot hud. Och har erbjudit honom bröstet efter varje pumpning när det förhoppningsvis luktar lite mjölk men nej.
Menar du att han inte suger tag i bröstet, typ att han inte verkar veta vad han ska göra med det? Eller släpper han och är missnöjd? Det enda tips jag kommer på är att dra bröstvårtan runt hans läppar och på kinderna, har för mig att det stimulerar sugreflexen. Jag gjorde så när mitt barn skrek och var för upprörd för att fatta att hen skulle ta bröstet. Men det är ju såklart två helt olika situationer om det är så att ditt barn inte tar bröstet alls. Han kanske inte kopplar ihop det med mat eftersom han fått flaska sen han var liten? Men jag tror säkert det kommer gå att lösa, superbra att ni ska till amningsmottagningen! Håller verkligen tummarna att ni får bra hjälp där. Och du, pressa inte dig själv när det gäller amningen. Om du har en stark önskar att amma, vilket du verkar ha, så ska du såklart försöka och prova alla tips och tricks. Men det ska inte vara press och ångestladdat för då blir det inte bra för någon av er. ❤️