• Lollidoo

Mamma/pappavecka

Hejsan! 

jag valde för snart ett år sedan att separera från barnens pappa, jag flyttade från huset till lägenhet bara några hundra meter bort så barnen ska ha nära till sin pappa och skola. 

men jag undrar hur ni andra i samma situation löser det med kläder och annat som barnen vill ha med fram o tillbaka? Har ni dubbletter av favoritkläderna eller har ni delat upp mängden kläder lika? i dagsläget har vi lyckats dela upp kläderna ungefär lika och ber den andra skicka med exempelvis byxor extra om det behövs. Sen har dottern alltid med sig sin samling med gosedjur fram o tillbaka. Vilket känns rimligt.
    barnen är 9 och 7 år.

berätta gärna hur ni löser det med veckobyten? Vi har hela veckor, byter på söndagar. 

• Svar på tråden Mamma/pappavecka
  • Anonym (Delat)

Delade upp garderoberna vid separation och köpte sen Kläder på varsitt håll. Var rätt noga med att skicka tillbaka kläder som hamnat fel. 
    ytterkläder delade vi på samt gymnastikskor och lite sånt men inget annat skickades emellan, mest för
    att dottern inte ville ha något med sig. 
    sen i tonåren har hon börjat bo varannan helg istället så nu tar hon kläder emellan.

bytte först söndagar men bytte till fredagar för att få hela helger, hade måndag ett tag med men bytte tillbaka till fredagar. 

Svar på tråden Mamma/pappavecka