Potens efter 55
Hej,
Riktar min fråga till män över 55 år.
Har ni fortfarande ett välfungerande sexliv?
Märkt någon skillnad på hårdhet, längre tid att få orgasm? Hur får ni det att fungera isåfall?
Hej,
Riktar min fråga till män över 55 år.
Har ni fortfarande ett välfungerande sexliv?
Märkt någon skillnad på hårdhet, längre tid att få orgasm? Hur får ni det att fungera isåfall?
Det började hända redan före 40, att jag inte var lika hård lika länge. Sen har det gått långsamt och gradvis neråt. Hur tänd, förälskad och kär jag är spelar viss roll.
Sen gick jag till doktorn och fick små blå piller som är Guds gåva till mannen, det bästa som hänt sen skruvdragaren.
Nu är jag 70 och får ett hyfsat stånd tack vare pillren. Men det kan bli halvdant efter en stund, då vilar jag lite och kommer igen.
Jag har också förstått att min kvinna (och kanske de flesta kvinnor) egentligen inte är så beroende av ståndet, snarare att de föredrar att bli smekta och slickade. Möjligen kan det kännas tändande för henne att mannen är hård och alltså verkar tänd.
Hon har skör slida och kan ändå inte ha mig där inne så länge, så vi avslutar båda med våra leksaker, sida vid sida. Båda kommer.
60 år och Ingen skillnad alls. Samma stånd och lika kåt som när jag var 28.
Ingen skillnad fram till 65 ungefär, allt funkade. Nu är det lite svajigare men brukar gå bra. Dock har jag blå piller i reserv.
60 år och Ingen skillnad alls. Samma stånd och lika kåt som när jag var 28.
Haha, vilken härlig fråga. Man 57 med fru 52. Jag är kåtare än någonsin. Inget problem med att få den styv. orgasmen tar längre tid men det ser jag inte som en nackdel. Det är snarare frun som inte alltid har ork.
Nu som är 55, jag är 45 och märker av skillnad. Min läkare skrev ut sildenafil åt mig och det ger mig bra effekt. Jag får stånd, ibland hårt stånd me lika vanligt att den ger vika och att jag inte kan penetrera. Frun säger att det inte gör något men jag märker på henne att när jag tar ett piller så passar hon på att få sitt så att säga. Vi har köpt en dildo som vi använder ibland också och den är både större än mig och står alltid, hon gillar både storleken och att den aldrig sviker henne.
Ingen större skillnad på de senaste 30 åren, är närmare 60 år idag. Lite uthålligare i sängen, men det beror väl mest på många års "träning". Är väl som med det mesta, kroppen ska användas, den mår bra av det, gäller även den där nere. Är lika för kvinnor också. "Use it or loose it".