• Anonym (Ville)

Vad är det för fel på mig?

Jag har alltid gillat att vara själv.
    Men samtidigt har jag alltid saknat ett förhållande.
    Nu har jag ett förhållande och saknar min egentid.

Har aldrig varit den som legat runt men min flickvän är jätterädd hela tiden qtt jag ska lämna henne. Speciellt för någon annan. Det gör att jag ofta blir övertalad att inte gå ut på fest med vänner och ska vara hemma istället.

Samtidigt känner jag en press på frieri och barn. Att jag kommer vara fast för alltid.

Jag är person som t.ex gillar tanken på att resa och göra saker själv.

Jag ät inte osocial utan öppen men gillar min egentid väldigt mycket.

Känns som om min flickvän Bill göra allt mez mig hela tiden. Att vi ska skapa en familj men känner mig inte alls redo.

Vet inte vad jag ska göra. Tycker om henne jättemycket men allt känns så pressa5 och jag känner mig stressad. Om jag pratar om det blir hon bara ledsen och jag får trösta henne och jag blir sedan frustrerad och "off".

• Svar på tråden Vad är det för fel på mig?
  • Dexter dot com
    Anonym (Ville) skrev 2025-07-01 18:53:38 följande:
    Vad är det för fel på mig?

Jag har alltid gillat att vara själv.
    Men samtidigt har jag alltid saknat ett förhållande.
    Nu har jag ett förhållande och saknar min egentid.

Har aldrig varit den som legat runt men min flickvän är jätterädd hela tiden qtt jag ska lämna henne. Speciellt för någon annan. Det gör att jag ofta blir övertalad att inte gå ut på fest med vänner och ska vara hemma istället.

Samtidigt känner jag en press på frieri och barn. Att jag kommer vara fast för alltid.

Jag är person som t.ex gillar tanken på att resa och göra saker själv.

Jag ät inte osocial utan öppen men gillar min egentid väldigt mycket.

Känns som om min flickvän Bill göra allt mez mig hela tiden. Att vi ska skapa en familj men känner mig inte alls redo.

Vet inte vad jag ska göra. Tycker om henne jättemycket men allt känns så pressa5 och jag känner mig stressad. Om jag pratar om det blir hon bara ledsen och jag får trösta henne och jag blir sedan frustrerad och "off".

Du är självständig och behöver egentid och hon verkar ha dålig självkänsla och trivs inte själv....ni är väldigt okomplatibla och har helt olika behov så frågan är ju om ni kommer fungera ihop? Sätt er ner och prata om era förväntningar på varandra och om ni kommer kunna mötas halvvägs.
Svar på tråden Vad är det för fel på mig?