• Anonym (L.A)

AFA arbetsskada

skulle vilja veta om någon fått ersättning för bestående men från AFA för en fotledsfraktur. Hur många % fick du och hur lång var handläggningen? 

Tacksam för svar

• Svar på tråden AFA arbetsskada
  • Anonym (L.A)

Det är ju helt galet att du inte fått svar ännu!
    Nej, jag pratade med handläggaren som sa att svar kommer i mitten på augusti.

• Anonym (G)
    Anonym (L.A) skrev 2025-08-11 12:04:45 följande:

Det är ju helt galet att du inte fått svar ännu!
    Nej, jag pratade med handläggaren som sa att svar kommer i mitten på augusti.

Hur länge har du väntat? Min handläggare sa också jag borde få svar i augusti.

Mitt ärende är ganska stort. 20+ läkarbesök och 3 operationer, kanske mycket att gå igenom.

• Anonym (L.A)

Nu har jag fått svar, fick 4%.
    Har väntat i ca 2 månader

• Anonym (G)
    Anonym (L.A) skrev 2025-08-13 06:27:50 följande:

Nu har jag fått svar, fick 4%.
    Har väntat i ca 2 månader

Åh! Var skönt för dig. Vad blev summan om du vill dela med dig? Vad jag förstått är summan olika beroende på ens ålder osv?
  • Anonym (L.A)

Absolut, 83.000kr

Jag hoppas du snart får svar på ditt. 

• Anonym (G)
    Anonym (L.A) skrev 2025-08-13 12:17:36 följande:

Absolut, 83.000kr

Jag hoppas du snart får svar på ditt. 

Jaaa har väntat 3,5 månad. -_-
    Tycket ändå 4% är lite för skadorna du har. 
  • Anonym (G)

Jag väntar fortfarande. 4 månader nu. Prata med dem i förra veckan och då hade de lämnat över till konsult för några veckor sedan.
    Fick du besked via telefon eller brev?

• Anonym (G)

Hej igen, jag fick besked nu. Får 10% invaliditet, ska få göra en undersökning för att fastställa hur stort mitt synbortfall är. Kan bli högre då. Trodde inte jag skulle få så mycket, 

• Anonym (Anonymo)

Hej, jag kommer att ligga på liknande invaliditet som dig och jag är i 20 års åldern, villken summa blev det för dina 10%? Tacksam för ditt svar🙏

• Anonym (G)
    Anonym (Anonymo) skrev 2025-10-16 08:22:04 följande:

Hej, jag kommer att ligga på liknande invaliditet som dig och jag är i 20 års åldern, villken summa blev det för dina 10%? Tacksam för ditt svar🙏

För mig blev det 255 tusen efter skatt. Är olika beroende på ålder och var man skadat sig. Vissa platser på kroppen får man mer för, vilket jag fick. Får du en procent får du också en summa i ditt besked. De gör en ytterligare bedömning nu på mig då man kunnat fastslå ytterligare nedsättning så kanske några procent till på de 10 procenten. 
  • Anonym (Anonymo)

Yes men hur gammal är du, 35?

• Anonym (G)
    Anonym (Anonymo) skrev 2025-10-19 17:03:35 följande:

Yes men hur gammal är du, 35?

40. Var sitter din skada?
Svar på tråden AFA arbetsskada