Vad har jag för rättigheter?
Testar i detta forum. Jag och min familj har hyrt en husbil i 11 dagar via en person på blocket. När vi skulle få den gick han igenom viktiga saker och allt kändes glasklart när vi lämnade. när vi kom till en camping andra dagen kopplade vi in oss på deras el som vi betalade för. Efter fyra dagar märker vi att inga lampor i husbilen funkar, inte heller vattnet. Eller det funkar, men ca 20 sekunder sen måste man stänga av strömbrytaren och starta om den igen sen får man göra om samma procedur efter 20 sekunder igen. Jag kontaktade han jag hyrde av och han sa att vatten och lampor inte går på elen man kopplar in utan den går på 12v batteri och eftersom vi stått fyra dagar så är batteriet urladdat. Han sa att vi behöver ladda upp det eller byta ut det. Ladda upp det då måste vi åka runt ett bra tag och det tänker jag inte slösa bensin pengar på. Och byta ut det, vi hearings verktyg eller kunskaper om det, men han tyckte vi skulle fråga nån på campingen om hjälp. en sån här sak tycker jag är väldigt viktig att berätta då vi inte hade en aning om det. Vi ska dessutom stå på den här campingen till söndag så antar att vi skulle behöva byta ytterligare ett batteri då. Har jag rätt att få lämna husbilen imorgon och få tillbaka pengar för dom dagar som återstår?