Låg budget, värt ändå att träna på gym?
Hjälp mig tänka... är sjukpensionerad och får inte ut så mycket i månaden.
Hjälp mig tänka... är sjukpensionerad och får inte ut så mycket i månaden.
Självklart ska du träna på gym. Värt varenda krona!
Eftersom ni är två kan ni peppa varandra att träna ute i det fria.
Om du verkligen vill träna så kan du träna antingen hemma eller ute eller en kombination. Finns även utegym. Eller bänkar ute där man kan göra övningar.
Med din dåliga ekonomi hade jag inte lagt pengar på gymkort.
Det är det nog värt. Du kanske kan få FAR - då blir det ännu billigare under en tid åtminstone.
Om de får dig och sonen att må bättre så är det värt det. Kör du två pass och sen betalar 3600 kr i ett år är det inte värt det.
Köp ett klippkort eller enmånders och testa om det funkar
Vilken tuff situation för dig. Jag tror att det beror på vem du är. Det är ju otroligt välmående att gå på gym om man uppskattar det. Det är socialt, psykiskt och fysiskt bra för både dig och din son. Däremot måste du har råd med det. Är du en person som ständigt bygger på dig skulder så ska du absolut inte göra det. Är du en person som lyckas få ihop livet ändå, så tycker jag absolut du ska göra det. Jag vet att det finns människor som lyckas leva på så lite som du och dem är jag personligen mycket imponerad över. Se till så att det du gör hjälper dig att må bättre och inte att det gör att du mår sämre av någon annan anledning.
Det är det nog värt. Du kanske kan få FAR - då blir det ännu billigare under en tid åtminstone.
Jag tycker att du ska söka pengar i stiftelser eller genom svenska kyrkan, om du har så dålig ekonomi.
Du kan söka rent pengabidrag, som utgår ifrån att du har en mycket trängd ekonomi, eller söka för fritidsaktiviteter för sonen, eller er tillsammans.
Om sonen har någon nedsättning kan han ha rätt till vissa stipendier som bara personer med nedsättning kan söka.
Lättast är att gå till biblioteket och kolla om de prenumererar på en "stipendiedatabas" och söka i den.T.ex. i "Global Grant".
Om din egen kommun inte har någon sådan databas, så kan du skaffa lånekort i grannkommunen och söka i deras databas, om de har en. Man brukar få kort även i kommuner som man inte bor i. Hitta på något skäl till varför det är bra för dig att ha kort där.
Man kan också hitta stiftelser att söka pengar från på kommunens hemsida eller i Länsstyrelsena stiftelsesök.
Svenska kyrkan antar jag att man kontaktar direkt. De förvaltar vissa fonder. Be att få tala med en diakon.
Om sonen har en nedsättning kan man söka i Funktionshindersguidens sökfunktion.
Det finns också något som heter "sökastipendium.se"
Lycka till!
soksstipendium.se verkar inte funka.