• Anonym (V)

Sålt arvegods som mannen berättade

Är egentligen ingen stor sak, men blev lite paff ändå att han bara berättade sådär igår,  när min mamma frågar om vi har kvar guldarmbandet. 

"den sålde vi för flera år sen" svarade han bara. Vi fick nästan 10 k. mamma svarade att det var lika bra, saker som bara blir liggande. 

men det var från hennes mormor. 

Var det inte lite okänsligt att bara säga så utan att kolla med mig? 

• Svar på tråden Sålt arvegods som mannen berättade
  • Anonym (V)
    Aliona skrev 2025-07-03 22:02:49 följande:

Varför tyckte du att det var känsligt att berätta då? 

För att mamma frågat om det ett par gånger. Kändes fel att sälja det. Men nu gjorde vi det ändå. det var väl det att det var fint att den hamnade i släkten när vi köpte den i present till hans mamma, men p andra sidan hade dom ju ändå försökt sälja det själva så. 
  • Anonym (V)
    Anonym (E) skrev 2025-07-03 18:07:55 följande:
    Och var det svärmor som köpte det eller ni som köpte den och gav till svärmor, som sen gav tillbaka det till er? 
    Vi köpte och gav till henne. Som sen gav tillbaks det. 
  • Anonym (blingeling)
    Anonym (V) skrev 2025-07-04 12:29:52 följande:
    Vi köpte och gav till henne. Som sen gav tillbaks det. 
    Ingen av er verkar ju vara jätteintressrad av det där armbandet så då är det väl lika bra att det får gå.

Jag har köpt loss svärmors förlovningsarmband som hon fick från svärfar. Det visade sig vara en bra affär men nu kan jag inte med att sälja det för hon ville ju att jag skulle ha det. Jaja, olika problem...
  • Anonym (Sia)
    Anonym (V) skrev 2025-07-04 12:29:24 följande:
    För att mamma frågat om det ett par gånger. Kändes fel att sälja det. Men nu gjorde vi det ändå. det var väl det att det var fint att den hamnade i släkten när vi köpte den i present till hans mamma, men p andra sidan hade dom ju ändå försökt sälja det själva så. 
    Så du har ljugit för din mamma och hon har förstått att du ljugit. Ja, men då var det väl bra att din man sade sanningen till din mamma äntligen. Hon har ju förstått att du inte talat sanning. 
  • Anonym (V)
    Anonym (Sia) skrev 2025-07-05 10:38:21 följande:
    Så du har ljugit för din mamma och hon har förstått att du ljugit. Ja, men då var det väl bra att din man sade sanningen till din mamma äntligen. Hon har ju förstått att du inte talat sanning. 
    Jag har ej svarat direkt. Frågan harven varit direkt ställd utan mer "undrar om dom har kvar armbandet" typ till sin man, när vi suttit ihop. Du har aning om vad jag sagt och inte? 
  • Anonym (Sia)
    Anonym (V) skrev 2025-07-06 07:52:27 följande:
    Jag har ej svarat direkt. Frågan harven varit direkt ställd utan mer "undrar om dom har kvar armbandet" typ till sin man, när vi suttit ihop. Du har aning om vad jag sagt och inte? 

Och du har inte sagt något, fast du vet att hon undrat. Självklart har hon fattat att ni sålt det eftersom du inte berättat sanningen. 

Skönt att din man gjorde det nu. 

• Anonym (V)
    Anonym (Sia) skrev 2025-07-06 07:56:46 följande:

Och du har inte sagt något, fast du vet att hon undrat. Självklart har hon fattat att ni sålt det eftersom du inte berättat sanningen. 

Skönt att din man gjorde det nu. 

Skönt för dig då eller? Jag har ingen problem med att ljuga om det. Hellre ljuga än såra nån. Tyck vad du vill. 

finns inget mer att säga här. 

• Anonym (M2)
    Anonym (V) skrev 2025-07-03 17:11:47 följande:

Egentligen var det inget arvegods på så sätt. Dom sålde det till min svärmor som den gav det till oss senare av flera anledningar. 

så dom hade förvisso redan sålt det. Dom försökte sälja det på blocket men då tyckte maken att det var bättra att vi köpte det och gav det i present till hans mamma. 

även om det var min gammelmormors från början. 

Så han stal det från sin mamma efter han hade gett henne det i present för att sälja det?  

Att inte hans mamma polisanmälde stälde är ett under. 
    Anonym (V) skrev 2025-07-03 12:48:47 följande:

Är egentligen ingen stor sak, men blev lite paff ändå att han bara berättade sådär igår,  när min mamma frågar om vi har kvar guldarmbandet. 

"den sålde vi för flera år sen" svarade han bara. Vi fick nästan 10 k. mamma svarade att det var lika bra, saker som bara blir liggande. 

Nej, det var hans mammas guld. Så varför ska det vara okänsligt att berätta utan att kolla med dig? Du har inget med det att göra. 

Det var för länge sedan din gammelmormors smycke, som såldes till din man.
  • Anonym (Nazisten med självskadebeteende)

Rörig historia men jag tänker mest om det var en engångsföreteelse eller om han generellt är "bufflig"? Mitt ex hade inga gränser. Frågar någon någonting så svarar man, punkt! Han kunde sitta och berätta om mitt tidigare självskadebeteende, min lön, hur jag röstar, t.o.m om min menscykel för gud och alla människor! "Vaddå, h*n frågade ju??????". Jomen för helvete, liksom!! Nu vet vi ju att den fattiga "nazisten" får sitta på en plast och äta med plastbestik på julafton!! Tack så jävla mycket...!!

• Anonym (m)
    Anonym (Nazisten med självskadebeteende) skrev 2025-07-06 15:32:11 följande:

Rörig historia men jag tänker mest om det var en engångsföreteelse eller om han generellt är "bufflig"? Mitt ex hade inga gränser. Frågar någon någonting så svarar man, punkt! Han kunde sitta och berätta om mitt tidigare självskadebeteende, min lön, hur jag röstar, t.o.m om min menscykel för gud och alla människor! "Vaddå, h*n frågade ju??????". Jomen för helvete, liksom!! Nu vet vi ju att den fattiga "nazisten" får sitta på en plast och äta med plastbestik på julafton!! Tack så jävla mycket...!!

Fast ställa så privata och känsliga frågor om någons partner det gör man inte som normalfungerande människa. Vad är det för sociala missfoster han umgicks med
  • Anonym (Sia)
    Anonym (V) skrev 2025-07-06 08:06:12 följande:

Skönt för dig då eller? Jag har ingen problem med att ljuga om det. Hellre ljuga än såra nån. Tyck vad du vill. 

finns inget mer att säga här. 

Vad ville du egentligen med din tråd? Medhåll att din man gjorde fel?

Nu vågade du inte ens ljuga för din mamma, du vara undvek att svara på frågan. Skyll dig själv och stå för vad du gjort. 
  • Anonym (V)
    Anonym (M2) skrev 2025-07-06 08:14:03 följande:
    Så han stal det från sin mamma efter han hade gett henne det i present för att sälja det?  

Att inte hans mamma polisanmälde stälde är ett under. 

Nej, det var hans mammas guld. Så varför ska det vara okänsligt att berätta utan att kolla med dig? Du har inget med det att göra. 

Det var för länge sedan din gammelmormors smycke, som såldes till din man.
    Vad fan svamlar du om? Hon gav tillbaka det. 
  • Anonym (Nazisten med självskadebeteende)
    Anonym (m) skrev 2025-07-06 15:36:09 följande:
    Fast ställa så privata och känsliga frågor om någons partner det gör man inte som normalfungerande människa. Vad är det för sociala missfoster han umgicks med
    Det behövde inte vara privat och känsligt, det var han som gjorde det så! Om han åkte till någon och jag inte var med så kunde han ju svara "Näe men du vet, hon har det ju SÅ jobbigt med sin mens! Blöder i så och så många dagar och de första dagarna är det så här och sen blir det så här!". Eller om det handlade om pengar, köpa nåt, göra nåt, eller jobb i största allmänhet "Jaa, xxxxx blev ju arbetslös nu och a-kassan är ju så och så mycket och saker kostar så här och så här så jag vet inte om 'vi' har råd med det!". Han morsa var förvisso ganska gränslös och kunde fråga rakt ut om mina självskadeärr, jag gjorde klart för henne att det är min privatsak. Då frågade hon honom istället och om han bara kunnat hade han väl gett henne journalkopior!
  • Anonym (Alice)

Vad skulle han kolla med dig om? Om ni skulle ljuga för din mamma? Ingen verkade ju ändå vilja ha det där armbandet, så det var ju inte direkt en kär familjeklenod. 
Svar på tråden Sålt arvegods som mannen berättade