Tacka barnmorska på BB för hjälp med amning?
Jag hade problem med amningen på BB och dottern behövde få ersättning första dagarna .. Hade gjort halvakut snitt och behövde fasta väldigt länge innan pga att det blev uppskjutet.
Har ammat förut men det kändes ändå som att det verkligen inte skulle funka den här gången , det var många tårar innan vi fick åka hem. Det var en barnmorska som var ganska hård och otrevlig tyvärr men det var en annan som var jättesnäll och hjälpte och uppmuntrade mig, hon var där för 3 år sen när jag fick förra barnet också.
Iallfall så rann mjölken till ordentligt efter ungefär 4 dygn. När dottern var en vecka gammal kunde jag sluta helt med ersättning och sen dess har jag bara ammat. Nu är hon 5 månader gammal och väger 9,3 kg (3,8 när hon föddes). Jag känner att jag kanske skulle vilja tacka barnmorskan som hjälpte till så att jag inte gav upp.. Kan man skicka kort eller brev till BB kanske ? Eller kontakta dom på något sätt?
Och vill också säga till er som kämpar med amningen i början att inte ge upp direkt (om ni vill amma alltså, man måste såklart inte det). Det kan funka jättebra även om det är svårt i början :)