• Anonym (m)

Varför stämmer inte lägenhetsnumret?

Jag kollar upp alternativ för bredband, och när man ska fylla i vilken lägenhet man bor i, stämmer inte alternativen med det nummer som står ovanför min dörr, eller på mitt hyresrättsavtal... varför är det så? 

Man vill ju inte välja fel när man gör sin beställning...

• Svar på tråden Varför stämmer inte lägenhetsnumret?
  • Aniiee

Kan det vara så att du fått ett nytt nummer när skatteverket/folkbokföringen räknade lägenheter för några år sedan? Jag har också ett lägenhetsnummer på dörren, samma som på hyresavtalet, men ett annat på postboxen i porten som är samma som hos folkbokföringen. Det är det hos folkbokföringen jag måste använda när jag beställer saker ink elavtal, bredband etc..

Omae no mono wa watashi no mono, watashi no mono mo watashi no mono
  • Anonym (E)

Nu var det här många år sen så det kanske inte alls är aktuellt, men i vårt hus så ändrades lägenhetsnumrena om, det var rörigt ett tag minns jag, ibland skulle det nya användas och ibland det gamla, hur som helst för att komma till saken, det nya numret kunde man räkna ut med hjälp av vilken våning och hur lägenheterna låg från hissen

• Anonym (m)

Ja, så kan det ju vara... att det är något som inte hängt med i förändringen för ett par år sedan. Men jag har listat ut det nu i alla fall. :) 

• Anonym (Två nummer)

Nu ser jag att du hittat rätt nummer men på ditt kontrakt borde det stå två olika nummer. Ett lägenhetsnummer för hyresvärden och ett som är Skatteverkets. Det är många år sedan Skatteverket införde sina lägenhetsnummer. 

Svar på tråden Varför stämmer inte lägenhetsnumret?