• Anonym (Blivande mamma med guldfiskminne)

Finns blöjor och bindor på förslossningen?

Hej! Väntar mitt första barn, en liten flicka! 

var hos barnmorskan idag för en sista kontroll och givetvis glömde jag att fråga om det finns bindor till mig och blöjor till bebis där eller om man förväntas ta med det själv? Har allt hemma men om man får där så känns det lite onödigt att packa med i väskan. 
    Vet inte om det skiljer sig mellan olika regioner men denna fråga gäller främst i Östergötland (bor mellan Linköping och Norrköping).  

Tack på förhand

• Svar på tråden Finns blöjor och bindor på förslossningen?
  • Anonym (Hm)

I Stockholm finns det alltid, båda två. Jag har dock ändå alltid tagit med blöjor (inte bindor) ifall att. På första var jag tvungen att be om det varje gång och det kändes lite jobbigt. Andra gången hade jag med mig en förpackning för att slippa fråga men då låg det massor inne på rummet :)

• MammaIda00

Fött 2 barn i Östergötland (en i Linköping och en i Norrköping) och väntar nummer tre de kommande dagarna och här har det alltid funnits både blöjor och bindor.

Hugo 12/2-2018 Adam 17/12-2020
  • Anonym (qwerty)

Ja bägge brukar finnas. men det är den billiga varianten så jag brukar ha med blöjor iaf. kan rekommendera Naty's ekologiska blöjor

• Anonym (Ja)

Bb:s blöjor är väl hårdvaluta. Dom brukar man vilja sno med sig några hem av. Blöjor och tvättlappar vill jag har min sort som jag gillar så det tar jag med mig. 

Svar på tråden Finns blöjor och bindor på förslossningen?