Hur mycket pengar har ni?
Det står att var tionde person har minst 1 miljon sparat.
Stämmer det, har ni 1 miljon sparat - oavsett om ni har det på banken, fonder, aktiver, guld eller andra former.
Hur gamla är ni?
Hur mycket sparat har ni?
Stämmer det, har ni 1 miljon sparat - oavsett om ni har det på banken, fonder, aktiver, guld eller andra former.
Hur gamla är ni?
Har prioriterar bra boende till stor familj framför långsiktigt sparande. Har knappt 100k i sparande/buffert.
Tät och tät men jag har byggt upp en trygg ekonomi. Du verkar rätt tät med om vi ska använda av det uttrycket. 😊
Jag är en "okänd miljonär" där jag bor och har sparat flitigt i ungefär 30 år och en del av pengarna finns i olika fonder. Det är planerat, och när jag anser att jag har råd att sluta jobba kommer jag resa runt i världen och festa och ha kul, leva livets glada dagar. Ungarna får klara sig själva och det finns anledningar till varför jag inte vill ge dem något.
Jag är en "okänd miljonär" där jag bor och har sparat flitigt i ungefär 30 år och en del av pengarna finns i olika fonder. Det är planerat, och när jag anser att jag har råd att sluta jobba kommer jag resa runt i världen och festa och ha kul, leva livets glada dagar. Ungarna får klara sig själva och det finns anledningar till varför jag inte vill ge dem något.
Hade ca 1mkr i totala nettotillgångar när jag var en bit över 30. Kom från hårt arbete och snålt leverne.
Har nu precis passerat 50.
Har ett hus som är värt ca 17-18mkr, minus 7mkr i lån = 10-11mkr netto
Ca 2mkr i fonder
Ca 1mkr i övrigt (3 bilar, 1 båt, lite lösöre)
Sedan ett eget företag som är jättesvårt att värdera. Just nu sätter jag värdet till noll men förhoppningen är förstås att det ska vara värt massor om 10 år.
Har mer pengar än de flesta jag känner men har aldrig haft en högre inkomst utan har förvaltat mina pengar annorlunda. Byggde t.ex. mitt eget hus för ca 6mkr på den tiden man kunde låna till alltihop. Har därför kunnat lägga mer pengar på fonder etc. Kunde sedan låna 1mkr till med huset som säkerhet.
Köper alltid begagnade bilar. Ett antal av dem har jag importerat själv för att spara pengar, och några har jag t.o.m. sålt för mer än vad jag köpte dem för.
Jag har inte riktigt ett sparande ännu. Fram till i april hade jag skulder hos kronofogden och under 3000 kr efter hyran och utmätningen, som skulle betala resten av räkningarna, mat osv. Nu i maj och juni har jag faktiskt gråtit av diverse känslor för att maypengarna inte varit slut mer än en vecka innan utbetalning, utan jag har haft tusenlappar kvar. Även idag när jag förde över för att handla mat och det var över 4000 kvar på inkomstkontot och de andra kontona är orörda grät jag en skvätt. Det känns så overkligt.
Jag har saker jag desperat behöver köpa, men jag funderar också på hur jag Sk lägga upp ett riktigt sparande.
Vi är 36 och 37
Hus värderat till ca 7 miljoner där vi har 3,3 i lån
Sedan ca 2 miljoner sparat/investerat
vet inte om vi har mer eller mindre än medel men vi känner oss relativt trygga med våran Ekonomi
Har passerat 50-strecket och har drygt 1 miljon sparat i fonder och sparkonton samt 2,3miljoner insatta i ett hus - ja, mina pengar inte lånade.
Hur gamla är ni?
Har passerat 50-strecket och har drygt 1 miljon sparat i fonder och sparkonton samt 2,3miljoner insatta i ett hus - ja, mina pengar inte lånade.
47år
Fonder 700 000:- sparar 5000kr/mån och är tänkt till pensionen att kuna göra vad jag vill då.
Har 1 000 000:- som insats i Villan , sen finns lite värdeökning som tillkommer
På banken just nu 50 000:- för jag nollade precis det när jag köpte bil.
Har börjat från 0:- , insatsen i huset kommer från tidigare sålda bostäder, köpte första när jag var ca 30år.
Kommer inte ärva några pengar och har alltid fått jobba ihop allt själv så inga pengar kommer från annat än min lön.
Tjänar 47 000kr/mån innan skatt och har låga utgifter som gör det möjligt att leva här och nu men även framtidsspara. Är supertacksam för det oxh vet att alla inte kan det.
Har alltid gillat pengar och att spara och stävar hela tiden efter att ha låga utgifter men jag är inte snål mot mig själv eller andra utan känner att jag har bra balans.