Hur mycket pengar har ni?
Det står att var tionde person har minst 1 miljon sparat.
Stämmer det, har ni 1 miljon sparat - oavsett om ni har det på banken, fonder, aktiver, guld eller andra former.
Hur gamla är ni?
Hur mycket sparat har ni?
Det står att var tionde person har minst 1 miljon sparat.
Stämmer det, har ni 1 miljon sparat - oavsett om ni har det på banken, fonder, aktiver, guld eller andra former.
Hur gamla är ni?
Hur mycket sparat har ni?
Jag är 22 år, har 85 000kr.
Flyttade hemifrån direkt efter studenten, började spara ordentligt för kanske 2-3 år sen. Men är kanske inte superduktig på att spara faktiskt. Hade kunnat spara mer men har valt att leva lite också.
Jag har väl 5 000 kr sparat just nu men då har jag precis lagt sparandet på en handpenning på nya lägenheten.
Är gift utan äktenskapsförord. Min partner har fått en hel del serverat samt ärvt en del pengar. Det mesta har investerats i vårt boende. Vi ligger nog ca en miljon plus totalt.
En miljon idag är inte så mycket. Inte ens 3 årslöner för många personer.
men det är svårt att spara ihop en miljon.
jag har haft ca 60,000 som mest. Det har jag haft ett par gånger och det har tagit några år att spara ihop.
men då har jag blivit arbetslös.
Har en helt okey slant i aktier, fonder och på sparkonto. Har dem som fuck off pengar, räddningsplanka om jag blir arbetslös, för någon oförutsedd utgift eller som lite guldkant på livet när jag blir pensionär.
För mig är definitionen av fuck off pengar en rejäl slant. Är du så tät?
Själv ligger jag på runt miljonen om man kvittar lån och tillgångar.
Jag har 10 milj+ i aktier, får utdelningar på ca 350 000 kr netto per år. Ursprunget är en blandning av sparande, arv och investeringar. Är 55 år, och planerar att pensionera mig snart och leva på mina utdelningar.
För mig är definitionen av fuck off pengar en rejäl slant. Är du så tät?
Själv ligger jag på runt miljonen om man kvittar lån och tillgångar.
Tät och tät men jag har byggt upp en trygg ekonomi. Du verkar rätt tät med om vi ska använda av det uttrycket. 😊
Jag har väl 5 000 kr sparat just nu men då har jag precis lagt sparandet på en handpenning på nya lägenheten.
Är gift utan äktenskapsförord. Min partner har fått en hel del serverat samt ärvt en del pengar. Det mesta har investerats i vårt boende. Vi ligger nog ca en miljon plus totalt.
Varför ställer du konstig fråga? Vad ska du göra med vad folk har som pengar, fonder etc...?
Om jag inte har pengar ska du ge mig?
Eller hjälpa folk att skaffa mer pengar?
Vi har ungefär 5 miljoner i investerade pengar, ett hus med lån på 5 miljoner (värt ca 12), samt ett sommarhus utomlands värt kanske 1.7 miljoner). Våra barn är fortfarande rätt små och vi har inga speciella mål med pengarna. Men hoppas att kunna ge dem handpenningen till deras första boende i alla fall (bor i Stockholm). Vi är strax under 50 år.
Har prioriterar bra boende till stor familj framför långsiktigt sparande. Har knappt 100k i sparande/buffert.
Tät och tät men jag har byggt upp en trygg ekonomi. Du verkar rätt tät med om vi ska använda av det uttrycket. 😊
Jag är en "okänd miljonär" där jag bor och har sparat flitigt i ungefär 30 år och en del av pengarna finns i olika fonder. Det är planerat, och när jag anser att jag har råd att sluta jobba kommer jag resa runt i världen och festa och ha kul, leva livets glada dagar. Ungarna får klara sig själva och det finns anledningar till varför jag inte vill ge dem något.
Jag är en "okänd miljonär" där jag bor och har sparat flitigt i ungefär 30 år och en del av pengarna finns i olika fonder. Det är planerat, och när jag anser att jag har råd att sluta jobba kommer jag resa runt i världen och festa och ha kul, leva livets glada dagar. Ungarna får klara sig själva och det finns anledningar till varför jag inte vill ge dem något.
Hade ca 1mkr i totala nettotillgångar när jag var en bit över 30. Kom från hårt arbete och snålt leverne.
Har nu precis passerat 50.
Har ett hus som är värt ca 17-18mkr, minus 7mkr i lån = 10-11mkr netto
Ca 2mkr i fonder
Ca 1mkr i övrigt (3 bilar, 1 båt, lite lösöre)
Sedan ett eget företag som är jättesvårt att värdera. Just nu sätter jag värdet till noll men förhoppningen är förstås att det ska vara värt massor om 10 år.
Har mer pengar än de flesta jag känner men har aldrig haft en högre inkomst utan har förvaltat mina pengar annorlunda. Byggde t.ex. mitt eget hus för ca 6mkr på den tiden man kunde låna till alltihop. Har därför kunnat lägga mer pengar på fonder etc. Kunde sedan låna 1mkr till med huset som säkerhet.
Köper alltid begagnade bilar. Ett antal av dem har jag importerat själv för att spara pengar, och några har jag t.o.m. sålt för mer än vad jag köpte dem för.
Jag har inte riktigt ett sparande ännu. Fram till i april hade jag skulder hos kronofogden och under 3000 kr efter hyran och utmätningen, som skulle betala resten av räkningarna, mat osv. Nu i maj och juni har jag faktiskt gråtit av diverse känslor för att maypengarna inte varit slut mer än en vecka innan utbetalning, utan jag har haft tusenlappar kvar. Även idag när jag förde över för att handla mat och det var över 4000 kvar på inkomstkontot och de andra kontona är orörda grät jag en skvätt. Det känns så overkligt.
Jag har saker jag desperat behöver köpa, men jag funderar också på hur jag Sk lägga upp ett riktigt sparande.
Vi är 36 och 37
Hus värderat till ca 7 miljoner där vi har 3,3 i lån
Sedan ca 2 miljoner sparat/investerat
vet inte om vi har mer eller mindre än medel men vi känner oss relativt trygga med våran Ekonomi