Anonym (KKS) skrev 2025-07-04 22:05:59 följande:
Mycket värdefullt, tack.
Det kan mycket väl vara något liknande som min sambo känner. Att jag vill oftare och hon ger mig sex men det blir ofta eller så hinner hon inte med att bygga upp njutningen,
Kan du beskriva vad du vill och ha behöver för att njuta på ditt sätt?
Min sambo vill att vi ska göra mer förspel och låta det ta tid med kyssar, smekningar och oralt.
Jag hade nog behövt fler dagar emellan och inte känt press. Hade jag varit ledig, inte behövt jobba eller ta hand om barn som är ganska krävande hade jag kanske velat oftare. Tycker ändå 3-4 gånger i veckan är ganska mycket. Tror också jag har en bild av att man ?ska? ge sin partner sex så den är nöjd. Och det är inte som att jag inte njuter men känner absolut en press av att veta han har så hög sexlust även om han säger vi såklart inte ska ha sex när jag inte är sugen. Tror pressen i sig tar bort lusten och engagemanget lite generellt över sexet och något som ska göras mest.
Tror detta är ett mycket vanligt problem, att många män har högre lust och att det blir press eller gnäll. Nu gnäller inte min men jag försöker ju också tillgodose behovet.
Sen ska man inte glömma att vi kvinnor är styrda av hormoner på ett helt annat sätt än män vilket påverkar vår lust också.
Tror dock inte jag kommer fortsätta under flera år till, vi har varit ihop några år nu.
Sen vill jag ändå igen poängtera, är hon helt livlös är det nog något som inte stämmer..