• HeyMen

Hur går man vidare…

Nu är det sommar och jag har precis gått på semester ? som började på sämsta tänkbara sätt. Jag blev nyligen dumpad av min flickvän och särbo efter ett långt förhållande. Det var nog rätt beslut i slutändan, men det gör lika ont för det.

Jag vet att jag i längden vill ha något seriöst, men där är jag inte nu. Jag behöver nog bara få känna mig levande ? få närhet, bekräftelse, KANSKE ett ONS. Men det är en balansgång: jag vill inte ljuga för någon, och absolut inte såra någon bara för att själv må bättre.

?Alla? vänner och bekanta har sina semestrar bokade och klara, så jag har ofrivilligt två veckor helt själv framför mig. Sen väntar tre veckor med mina döttrar (från tidigare förhållande), vilket jag ser fram emot. 

Men just nu? när hela kroppen skriker efter närhet och kramar ? hur löser man det?

Jag är inte ute efter att spela spel. Bara någon att andas lite med. Är det ens möjligt?

Jag är man och 45 år, bra bilder, välvårdad, klär mig snyggt och ser bra ut vad jag hört? Så visuellt vill jag tro att ?hon? swipar höger på mig, men textmässigt? Hur utrycker man sig där?

• Svar på tråden Hur går man vidare…
  • Ikaros12

Det viktigaste tycker jag är att du skriver vem du själv är och vad som är viktigt för dig. Skriv inget om vem du söker, eller vad du söker hos en annan person. Jag tycker att det är så ocharmigt och om den informationen är viktig för den som läser, så framgår den ju i texten som beskriver dig. Det är bättre att få några få likes av personer som tycker att ditt liv passar deras nu, än många där flera söker något annat än dig. 

Behovet av närhet nu kommer av att du är låg. Då har vi ett naturligt behov av närhet och kramar för att få oxytocin. Du får även det om du umgås med goda vänner, även om det är i mindre skala. Jag skulle försöka hålla mig borta från dejting till den värsta känslan av ensamhet avtar. Dels för att det är schysst mot den du träffar som slipper bli en tröstefilt, men också för dig. Det är så lätt att sugas in i en relation som du egentligen inte vill ha om du börjar träffa någon nu. Om jag vore dig så skulle jag umgås med nära vänner istället och sikta på att börja dejta om ett halvår eller så. 

• Anonym (Prio)

Slit i sexet ett tag.  Dra iväg på en resa istället, paddling, cykla i Italien eller något. 

• Anonym (Prio)

Att sitta ensam hemma och tråla på Tinder är självdestruktivt. 

• Tyra myra

Jag tror att du överanalyserar. 

Det är knappast så att alla som dejtar eller av en slump träffas på krogen är ute efter en partner för livet. Nej de flesta är ute efter samma sak som du och om de har tur träffar de någon där allting stämmer, och man går vidare tillsammans med.

Ibland är det bara närhet vi söker och det är ingen dålig anledning. 

• Jimmy75

Det du beskriver är en flykt. En fullt begriplig sådan men nevertheless en flykt. Det du beskriver är vad du vill....vad du behöver är att stanna upp, låta det vara jobbigt när det är det, låta det göra ont när det gör det och istället reflektera över varför det känns så jobbigt att vara själv, samt fundera på vad du faktiskt kan göra när du är själv. Vi glömmer lätt oss själva i en relation....vilket gör oss till jäkligt dåliga partners i en ny relation eftersom vi har dålig koll på våra egna behov och gränser. Det tar för de flesta lång tid att landa helt efter en separation från ett långt förhållande - låt det ta den tid det behöver. Du kommer vinner oerhört på det i längden.

• HeyMen

Tack för svar och inspel förmodligen precis vad jag behöver!

• Vi är två

Om er relation precis har tagit slut är rådet att landa.
    Att springa och leta en ny partner är i vårt tycke en osund reaktion och blir inte bra, för då handlar det mer om att ersätta en med en annan.

Svar på tråden Hur går man vidare…