• Anonym (OG)

Hon vill att jag straffar henne

Min fru var otrogen för några år sedan. Jag hade min aningar och till slut erkände hon.

Det tog en stund men jag valde ändå att vara kvar med henne och hon lovade att det skulle bli bra.

Vi har inte riktigt kommit över otroheten och framförallt så litar jag inte på henne.

Min fru har ventilerat med en väninna som också var otrogen tidigare. Hon bad att bli bestraffad av hennes man och det har tydligen varit positivt för deras relation.

Nu har min fru kommit med samma önskemål, att jag ska bestraffa henne. Det ska vara ett sätt att komma vidare i vår relation.

Nu har det gått en tid och jag har tänkt till och från men förstår ändå inte riktigt.

Finns det någon här som har egen erfarenhet av något likande?

Min fru har tidigare föreslagit att jag ska ha ett ONS med någon för att vi ska vara kvitt. Det är ingenting som intresserar mig. För mig är det helt otänkbart.

• Svar på tråden Hon vill att jag straffar henne
  • Fjäril kär
    Anonym (OG) skrev 2025-07-07 18:09:22 följande:
    Tack för att du berättar. Bra att få input från den andra sidan.

Det är möjligt att min fru upplevde något liknande, hon berättar inget. Det känns som det finns att hämta i historien och att allt inte kommit ut ännu,

Berättade du allt för dina partners?
    Min exman fick veta i samband med skilsmässa.  Jag var ärlig. 

Min exsambo åkte ut av andra anledningar som var mer akuta och hade med honom att göra så det fick räcka så . Möjligt att han vet idag x år senare via skvaller men det är inget jag kan bekräfta.  
  • Anonym (Hy..are)
    Fjäril kär skrev 2025-07-07 18:17:56 följande:
    Min exman fick veta i samband med skilsmässa.  Jag var ärlig. 

Min exsambo åkte ut av andra anledningar som var mer akuta och hade med honom att göra så det fick räcka så . Möjligt att han vet idag x år senare via skvaller men det är inget jag kan bekräfta.  
    Du vet att det krävs en viss sorts personlighet för att vara otrogen - 2 gånger dessutom - och ändå framställa sig själv som "ärlig", va?
  • Divide and you Will win

Vill du vara i ett förhållande utan kärlek eller vilket sorts förhållande vill du leva ?
    Din fru är inte längre kär i dig . Det är darför hon erbjuder dig en ONS.Hon bryr sig inte om dina känslor och Ja! Du kan vara säker att hon stannar med dig för att du här bättre ekonomi 
    En kvinna kan inte ligga med en annan och ha kvar känslor för sin respektive 
    En man man kan JU ligga med en annan och fortfarande älska sin respeklive 
    Vi är konstruerat på olika sätt 
    Jag säger att du borde göra slut med henne och gå vidare med värdighet och respekt för dig själv och dina barn
    önska dig lycka och tråkigt att du behöver gå igenom detta 💪❤️

• Divide and you Will win
    Anonym (Hy..are) skrev 2025-07-07 18:49:42 följande:
    Du vet att det krävs en viss sorts personlighet för att vara otrogen - 2 gånger dessutom - och ändå framställa sig själv som "ärlig", va?
    Jaja! Ja! Hon är kallar sig ärlig 🤣ok men hon va otrogen 2 gånger så hon måste veta mycket om otrogens psyke 
  • Anonym (OG)
    Divide and you Will win skrev 2025-07-07 19:22:14 följande:

Vill du vara i ett förhållande utan kärlek eller vilket sorts förhållande vill du leva ?
    Din fru är inte längre kär i dig . Det är darför hon erbjuder dig en ONS.Hon bryr sig inte om dina känslor och Ja! Du kan vara säker att hon stannar med dig för att du här bättre ekonomi 
    En kvinna kan inte ligga med en annan och ha kvar känslor för sin respektive 
    En man man kan JU ligga med en annan och fortfarande älska sin respeklive 
    Vi är konstruerat på olika sätt 
    Jag säger att du borde göra slut med henne och gå vidare med värdighet och respekt för dig själv och dina barn
    önska dig lycka och tråkigt att du behöver gå igenom detta 💪❤️

Tack, det låter rätt att gå vidare.
  • Anonym (m)
    Anonym (Ebbot Lindberg) skrev 2025-07-07 16:01:57 följande:
    Jag tror att du behöver landa i acceptans . Att detta faktiskt har hänt och att det var hon som gjorde detta mot dig . Samt att hon faktiskt inte ångrar sig och inte jobbar på er relation. 
    Hon ska vara jävligt tacksam att hon ens får andas samma luft som dig .. 

Sluta jiddra och sluta dadda/gulla med henne. Se saken som den verkligen är. 

Dags att vakna.

Och lägg alla planer på hämd eller straff åt sidan för du är den som drabbas av det i slutändan och det kan kosta dig jävligt dyrt om hon en dag beslutar sig för att spela ut esset i rockärmen och anklaga dig för våldtäkt (sextipset du fick) eller att du i slutändan blir knäckt av andra anklagelser som i sig kan vara sanna men som vid ett avslut plötsligt kan tolkas som annat...  

Fokus! 
    Hade något sånt kommit ut i min bekantskapskrets hade jag snarare tagit avstånd från båda två. Kanske till och med mest den som hänger ut den andre.
  • Anonym (m)
    Att hon framställer sig för att vara ärlig är din egen tolkning. Och du har inte mandat att döma hennes personlighet. Dessutom är det helt OT, tråden handlar inte  om henne.
  • Anonym (Därför)
    Anonym (OG) skrev 2025-07-07 17:39:00 följande:

Jag har frågat henne varför hon var otrogen men inte fått något tydligt svar.

Kan det vara så att vi har för tråkig sex. Att hon vill t ex ha BDSM sex men inte sagt något.

Kan det vara för att vårt förhållande är tråkigt?

Varför är människor otrogna?

1. Jag kände mig inte alls sedd av min man. Han gav mig ingen uppskattning för att jag håller mig i form och är snygg för min ålder. Noll. Och man tröttnar lätt på en människa som säger "äsch gå ut och köp nåt själv, jag vet ju inte vad du vill ha" när man fyller år eller det ska bli jul.
    2. Han själv snackade om att gå ner i vikt men vägrade tillämpa något av de många tips jag gett om hur man lyckas med det. Han skulle fortsätta äta som han gjorde, det skulle gå bra ändå med träning. (det gjorde det inte)
    3. Vi hade mindre och mindre sex för det blev mer och mer komplicerat och jobbigt. Det gick plötsligt bara att ha sex på morgonen (jag föredrar kvällssex och det vet han), det kunde bara vara på helgen, inget barn får vara vaket/hemma, han kan inte vara trött eller sur på jobbet eller ha strul med magen för då blir det en veckas bortfall direkt, ibland vill han bara sitta vid datorn osv osv. 
    4. Jag har alltså mer lust och även en sexuell preferens som han inte delar och som jag aldrig kommer att få uppleva med honom, det har han sagt. Jag bestämde mig en dag för att jag inte ville dö utan att ha levt ut detta.
    5. En man flirtade starkt med mig och avslöjade sig. Vi delar samma preferens men inte heller han får sin fantasi accepterad hemma, och knappt vanligt sex heller.

Vi ser det som att vi löser våra behov men i övrigt trivs bra med våra respektive. Ingen har för avsikt att avsluta sin relation men båda är beredda på att det kan hända. Vi har förlikat oss med den tanken.
  • Anonym (Hy..are)
    Anonym (Därför) skrev 2025-07-08 14:51:00 följande:
    1. Jag kände mig inte alls sedd av min man. Han gav mig ingen uppskattning för att jag håller mig i form och är snygg för min ålder. Noll. Och man tröttnar lätt på en människa som säger "äsch gå ut och köp nåt själv, jag vet ju inte vad du vill ha" när man fyller år eller det ska bli jul.
    2. Han själv snackade om att gå ner i vikt men vägrade tillämpa något av de många tips jag gett om hur man lyckas med det. Han skulle fortsätta äta som han gjorde, det skulle gå bra ändå med träning. (det gjorde det inte)
    3. Vi hade mindre och mindre sex för det blev mer och mer komplicerat och jobbigt. Det gick plötsligt bara att ha sex på morgonen (jag föredrar kvällssex och det vet han), det kunde bara vara på helgen, inget barn får vara vaket/hemma, han kan inte vara trött eller sur på jobbet eller ha strul med magen för då blir det en veckas bortfall direkt, ibland vill han bara sitta vid datorn osv osv. 
    4. Jag har alltså mer lust och även en sexuell preferens som han inte delar och som jag aldrig kommer att få uppleva med honom, det har han sagt. Jag bestämde mig en dag för att jag inte ville dö utan att ha levt ut detta.
    5. En man flirtade starkt med mig och avslöjade sig. Vi delar samma preferens men inte heller han får sin fantasi accepterad hemma, och knappt vanligt sex heller.

Vi ser det som att vi löser våra behov men i övrigt trivs bra med våra respektive. Ingen har för avsikt att avsluta sin relation men båda är beredda på att det kan hända. Vi har förlikat oss med den tanken.
    Ett klassiskt "Det är inte mitt fel att jag var otrogen!" -inlägg

"Det är min mans fel att jag särar på benen åt främmande män."
  • Anonym (SmiskningarOchRop)
    Anonym (OG) skrev 2025-07-07 09:55:40 följande:
    Hon vill att jag straffar henne

Min fru var otrogen för några år sedan. Jag hade min aningar och till slut erkände hon.

Det tog en stund men jag valde ändå att vara kvar med henne och hon lovade att det skulle bli bra.

Vi har inte riktigt kommit över otroheten och framförallt så litar jag inte på henne.

Min fru har ventilerat med en väninna som också var otrogen tidigare. Hon bad att bli bestraffad av hennes man och det har tydligen varit positivt för deras relation.

Nu har min fru kommit med samma önskemål, att jag ska bestraffa henne. Det ska vara ett sätt att komma vidare i vår relation.

Nu har det gått en tid och jag har tänkt till och från men förstår ändå inte riktigt.

Finns det någon här som har egen erfarenhet av något likande?

Min fru har tidigare föreslagit att jag ska ha ett ONS med någon för att vi ska vara kvitt. Det är ingenting som intresserar mig. För mig är det helt otänkbart.

Kan du binda henne och smiska/piska hennes rumpa? Sminka synden ur henne.

Sen kan ni gå vidare.

• Anonym (OG)
    Anonym (SmiskningarOchRop) skrev 2025-07-08 20:26:08 följande:
    Kan du binda henne och smiska/piska hennes rumpa? Sminka synden ur henne.

Sen kan ni gå vidare.

Spännande, kan du utveckla?

Är det något som du har erfarenhet inom?
  • Anonym (Hmm..)
    Anonym (m) skrev 2025-07-08 14:42:49 följande:
    Att hon framställer sig för att vara ärlig är din egen tolkning. Och du har inte mandat att döma hennes personlighet. Dessutom är det helt OT, tråden handlar inte  om henne.

• Anonym (Sanna)
    Anonym (Hmm..) skrev 2025-07-09 03:45:23 följande:
    Hon har inte framställt sig som ärlig. Hon sade att hon berättade om otroheten, dvs om om troheten var hon ärlig, hon dolde den inte efteråt.

Det är inte samma sak som att säga att man är en ärlig person rakt igenom. Självklart vet hon om att hon inte var ärlig när det hände. 
  • Anonym (m)

Ja och? Att berätta att man var ärlig vid ett tillfälle är inte samma sak som att framställa sig som en ärlig människa. Hon har ju även berättat om oärliga saker hon gjort så att få det till att denna skribent vill framställa sig som ärlig begriper jag inte.

Anonym (Hmm..) skrev 2025-07-09 03:45:23 följande:
Svar på tråden Hon vill att jag straffar henne