• Anonym (X)

Ser du hellre att du ligger med någon utanför relationen eller att din partner gör det?

Hur ser du på att någon av er har sex utanför relationen? Är det du eller din partner som får/gör det?

Har ni gjort det? Har någon av er haft sex utanför relationen? 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ser du hellre att du ligger med någon utanför relationen eller att din partner gör det?
  • Anonym (Jag)

Min man har inga problem med att jag ligger med andra. 
    Jag vill absolut inte att han gör det

• Anonym (Trogen)
    Anonym (Eva) skrev 2025-07-18 08:28:47 följande:
    Intressant att du vet vad andra vill. Är tyvärr rätt vanligt i relationer att man säger vad man tror att den andre vill höra och inte det man egentligen vill. Men du är kanske tankeläsaren.
    Vilket löjligt svar från dig. Handlar inte om nåt nonsens som tankeläsning utan om vanligt förnuft, att man lär känna en person på djupet innan man ger sig in i en relation med hen. Naturligtvis hade jag gjort det klart från början att jag letar efter en monogam partner med noll behov av att vara billig och promiskuös. Likt de flesta. 
  • Anonym (Trogen)
    Anonym (Hell no!) skrev 2025-07-18 08:48:55 följande:
    Eller så har man faktiskt diskuterat och kommit överens gemensamt om vad som gäller. Om någon önskar ändra den överenskommelsen så får denne ju säga något. 
    Exakt. Trodde detta var en självklarhet för de flesta men tydligen inte.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Jo)

Konstig fråga men, inget av detta.

• Anonym (Hell no!)
    Anonym (Eva) skrev 2025-07-18 14:26:25 följande:
    Således uppenbart att din partner inte kommer att vara öppen och ärlig om det blir aktuellt med lite skoj vid sidan om. 
    Tror att "Trogen" resonerar dom mig där: om min partner anser att det är aktuellt med "lite skoj vid sidan om" så ät det inte en partner för mig.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Hell no!)
    Anonym (Eva) skrev 2025-07-19 06:50:00 följande:
    Det förändrar inte det faktum att man aldrig kan veta vad någon annan känner och tänker. Det är först om en otrohet uppdagas som du kan veta att den personen har sagt det du ville höra. Otrohet är väldigt vanligt och ytterst få har i förväg talat om att man tänker vara otrogen så återigen är man inte tankeläsaren så kan man aldrig veta vad en person känner och tänker. Speciellt om man har uttryckt att att en partner som är otrogen inte kommer att vara en partner så är det rätt naturligt att man kniper käft om man börjar känna för lite skoj vid sidan om.
    Och om man känner för att "ha lite skoj vid sidan om" så är man inte rätt partner för den som anser att sådant är oacceptabelt. Det är att utnyttja någon, att lura den att man är en viss person men egentligen ljuger satan bara för att man inte vill vara ensam. 
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Trogen)
    Anonym (Eva) skrev 2025-07-18 14:26:25 följande:
    Således uppenbart att din partner inte kommer att vara öppen och ärlig om det blir aktuellt med lite skoj vid sidan om. 
    Snacka om ett fullkomligt ologiskt struntsvar från ditt håll. 

Nej, det är naturligtvis precis tvärtom. Folk som ställer vettiga krav kommer också att dra till sig vettiga partners som erbjuder värdighet och trohet. 

I din lilla bubbla så kanske alla män och kvinnor är promiskuösa slampor och slampbockar som särar för allt och alla men själv så lever jag i verkligheten och denna fungerar inte som nån random p-rulle precis. 
  • Anonym (Trogen)
    Anonym (Hell no!) skrev 2025-07-20 10:40:01 följande:
    Och om man känner för att "ha lite skoj vid sidan om" så är man inte rätt partner för den som anser att sådant är oacceptabelt. Det är att utnyttja någon, att lura den att man är en viss person men egentligen ljuger satan bara för att man inte vill vara ensam. 
    Han tror att alla kvinnor (nej, det är ingen riktig kvinna bakom det nicket, det garanterar jag) är lika desperata och billiga i sin sexualitet som han själv. klassisk snurrlogik som incels gärna projicerar på alla andra. 
  • Anonym (Kvinnor)

Kvinnor lever ofta i sämre förhållanden, med män som aldrig gör något speclellt för att visa att de älskar dem, därför ser jag kvinnor som mer berättigade att vara otrogna än män.

Svar på tråden Ser du hellre att du ligger med någon utanför relationen eller att din partner gör det?