• Carro2032

Peeling vid graviditet

Hej,

jag letar efter en snäll men bra peeling att ha till ansiktet nu när jag är gravid. Har ni något förslag? Gärna en bra o skonsam till kroppen också 😊

• Svar på tråden Peeling vid graviditet
  • EllaLo

Dermalogica Daily Microfoliant! Kommer ett löst kornigt puder typ som man löser upp med lite vatten och sen jobbar man in produkten mekaniskt mot huden tills kornen löser upp sig helt. 👍🏼

• Carro2032
    EllaLo skrev 2025-07-09 09:23:56 följande:

Dermalogica Daily Microfoliant! Kommer ett löst kornigt puder typ som man löser upp med lite vatten och sen jobbar man in produkten mekaniskt mot huden tills kornen löser upp sig helt. 👍🏼

Tack🙏🏼🙏🏼
  • Anonym (Undrar bara)

Varför kan du inte ha din vanliga? 

• Carro2032
    Anonym (Undrar bara) skrev 2025-07-09 13:12:23 följande:

Varför kan du inte ha din vanliga? 

det är syror i den som man inte ska använda under graviditet.
  • RH93
    EllaLo skrev 2025-07-09 09:23:56 följande:

Den har salicylsyra i sig och bör inte användas under graviditet.
  • EllaLo
    RH93 skrev 2025-07-10 05:46:15 följande:
    Den har salicylsyra i sig och bör inte användas under graviditet.
    My bad, va otydlig finns två olika den blåa ska vara preggo safe! Det är syra från citron och papaya i den istället.
  • Anonym (Undrar bara)
    Carro2032 skrev 2025-07-09 16:41:08 följande:
    det är syror i den som man inte ska använda under graviditet.
    Ok, intressant. Tack för att du svarade! :)
  • RH93
    EllaLo skrev 2025-07-10 07:40:23 följande:
    My bad, va otydlig finns två olika den blåa ska vara preggo safe! Det är syra från citron och papaya i den istället.
    Jaha det visste jag inte. Ska också kolla in den då 😊 brukar använda den andra vanligtvis.
Svar på tråden Peeling vid graviditet