Vad har man med sig på fest?
Min familj och jag är bjudna på en fest. Vi är nyinflyttade sen en månad tillbaka och det är en fest som en av grannarna har. Gissningsvis kommer det ca 15 familjer.
Det kommer vara lekar, tipspromenad och nåt sorts lotteri. De som vill kan bidra med något till lotteribordet. Mat tar man med till sig själv.
Så?.vad tar man med sig till familjen som har festen? Det är ett par i ca 60-65 års åldern?.och ska man ordna nåt till lotteriet? Det står att den som vill kan bidra till det. Är ju så svårt tycker jag, dels för att vi inte känner någon alls, har Ingen aning om vad värdparet gillar och vad det är för typ av lotteri.Det här är tydligen en fest som cirkulerar och grannarna turas om att ha den.
Kan man ge en blomma, kanske nåt till trädgården, och en flaska vin? Eller kan det vara stötande med alkohol? Jag tänkte först något gott alkoholfritt men min man säger att folk i den åldern inte dricker sånt och att det kan upplevas som pretto.
Och om man skänker nåt till lotteriet isåfall vad? Kan ju bli jättefel att komma med nåt avvikande.