Förvirrad av comviq-mejl, hjälp
Hej alla hjälpsamma!
Jag fick mejl från comviq, som jag är mobilkund hos. De skrev att de släcker ner 2g och 3g, och att jag därför behöver byta talefon eftersom min inte stöder 4g eller 5g och mobilen kommer suta fungera även med samtal (som jag ändå aldrig ringer/tar emot några).
Min mobil är jättegammal för att vara en mobil, jag har haft den sen 2018 och modellen är från 2017. Men När jag är ute och har mobildata på så står det att den går på 4g bredvid "plupparna", och när jag googlar så verkar det som att den ska ha 4g, det är en Xperia XZs.
Jag är lite förvirrad. Kommer min mobil sluta fungera, eller är det lite av en ploj för att få mig att köpa en ny mobil genom dem, för så klart var det även erbjudande om att köpa ny mobil.
Jag vet att jag behöver köpa en ny mobil men jag är sjukpensionär med skulder och har lite svårt att ha råd med en ny mobil som klarar mina hjälpappar osv. Jag håller på att spara ihop till en ny men det kommer ta typ ett halvår till.