-
Tips på jobb som med oregelbundna arbetstider som inte kräver erfarenhet!Jag har flera universitetsexamen på både kandidat- och avancerad nivå, men inser att jag aldrig kommer att kunna få något jobb inom de områden jag är utbildad. Därför ser jag mig om efter nya möjligheter, och har insett att ett jobb med oregelbundna arbetstider nog skulle passa mig och min livssituation rätt bra. Jag vet bara inte riktigt vad det finns för sådana arbeten som inte kräver någon tidigare erfarenhet eller utbildning. Går det exempelvis att jobba som någon slags enklare operatör inom industrin utan erfarenhet/utbildning?Ni tjejer som jobbar oregelbundna arbetstider utan att ha tidigare erfarenhet/utbildning, vad jobbar ni med? Gärna också något som ger minst 25k/mån i lön, OB inkluderat. Ge mig alla tips ni har! 🤗OBS! Vårdyrken är inte aktuella av div. skäl, så personlig assistent och vårdbiträde går bort.
-
Svar på tråden Jobb med oregelbunden arbetstid som inte kräver utbildning eller erfarenhet?
-
Restaurang?
-
Ica?
-
Kan du tänka dig att gå en yrkesinriktad utbildning på gymnasial nivå? Det ökar dina möjligheter till att få ett mer välbetalt jobb, tex inom industrin.
Om du har varit arbetslös ett tag så kanske du kan få gå en utbildning genom Arbetsförmedlingen. -
Städ
-
Lager. Det finns många lagerjobb på dagtid, men också många som är skiftjobb. Även en del på konstant natt.
-
Känns onödigt att inte använda sin utbildning på jobbet,
Vad kan du använda av din utbildning för att skaffa ett jobb du skulle trivas med? -
Väktare?
-
Har också tänkt på det, liksom olika YH-utbildningar mot industri. 1-2 år skulle jag absolut kunna tänka mig att plugga ytterligare, men inte mer än så. Vet inte hur långa gymnasiala yrkesutbildningar är? Jag har redan pluggat så ofantligt många år, att jag börjat tröttna lite, om vi börjar prata ytterligare 3-4 år eller mer.Grässtrå77 skrev 2025-07-12 05:16:15 följande:
Kan du tänka dig att gå en yrkesinriktad utbildning på gymnasial nivå? Det ökar dina möjligheter till att få ett mer välbetalt jobb, tex inom industrin.
Om du har varit arbetslös ett tag så kanske du kan få gå en utbildning genom Arbetsförmedlingen.
-
Ingenting tyvärr. När det kommer till den ena utbildningen är det i viss mån så att AI börjat ta mycket av de framförallt juniora tjänsterna, med otroligt hög konkurrens som följd. När det kommer till de andra två så har arbetsmarknaden alltid varit något snävare, men med pandemi, krig och lågkonjunktur, så har även de sista resterna av de branscherna/segmenten försvunnit helt och hållet. Så jag måste liksom börja om helt från 0 så att säga.Anonym (Industriarbetare) skrev 2025-07-12 09:38:18 följande:
Känns onödigt att inte använda sin utbildning på jobbet,
Vad kan du använda av din utbildning för att skaffa ett jobb du skulle trivas med?
-
Oj, ja i det läger är det ju klokt att vara realistisk.Anonym (Anonym) skrev 2025-07-12 10:23:28 följande:Ingenting tyvärr. När det kommer till den ena utbildningen är det i viss mån så att AI börjat ta mycket av de framförallt juniora tjänsterna, med otroligt hög konkurrens som följd. När det kommer till de andra två så har arbetsmarknaden alltid varit något snävare, men med pandemi, krig och lågkonjunktur, så har även de sista resterna av de branscherna/segmenten försvunnit helt och hållet. Så jag måste liksom börja om helt från 0 så att säga.
Om någon YH-utbilding lockar dig och det finns goda chanser till jobb inom det, så låter det ju bra. Alltså bra på längre sikt. -
En gymnasial urkesutbildning fixar du på ett år ungefär, YH-utbildningarna är oftast 1-2 år. YH är ju på en högre nivå så det ger förmodligen bättre karriärmöjligheter.Anonym (Anonym) skrev 2025-07-12 10:20:49 följande:Har också tänkt på det, liksom olika YH-utbildningar mot industri. 1-2 år skulle jag absolut kunna tänka mig att plugga ytterligare, men inte mer än så. Vet inte hur långa gymnasiala yrkesutbildningar är? Jag har redan pluggat så ofantligt många år, att jag börjat tröttna lite, om vi börjar prata ytterligare 3-4 år eller mer.