Bli kvitt sexdriften för ett ökat välbefinnande
Jag är en man på strax över 40 med två längre förhållanden i bagaget. Numera lever jag ensam, ingen partner, inga barn. Ensamheten går att hantera då jag har känt mig själsligt ensam hela livet, men den sexuella frustrationen är svårare att handskas med.
Vi behöver inte göra detta inlägget till en roman, men jag förstår att jag inte har någonting att erbjuda som skulle få en annan människa att vilja dela sitt liv med mig. Jag skulle inte ha en suck på dagens dejting-marknad.
Självbefläckelse löser givetvis den sexuella frustrationen för stunden. Men det slutar alltid med känslor av misslyckande, bottenlös saknad, ensamhet och sorg. Känslor som alltid finns där, men som blir extra påträngande i denna situation. Det slutar helt enkelt alltid med att jag mår förbannat dåligt efteråt.
Frågan till allmänheten blir därför: Kan man göra något för att bli av med sexdriften?
Antidepressiva är säkert bland det första folk kommer att tänka på. Men nej, antidepressiva gör bara att man inte kan komma, de tar inte bort driften.
Jag har googlat men allt jag hittar handlar om hur man får tillbaka sexlusten, jag vill det motsatta. Så om någon har tips så får ni gärna lämna dessa här, för jag ser inte hur jag ska orka med detta i kanske 30 år till.