Hitta mod att våga lämna
malt men osäkerheten hos mig fanns ibland. Efter några år när vi fått vårt första barn hittade jag återigen sexchattar, en annan gång bevis för att han hade haft telefonsex med en annan. Samma visa igen, ?det är bara fantasier, jag skulle inte göra nåt?. En vända i parterapi, jag trodde allt var löst efter det. Att vi tappat bort varann i småbarnslivet.
Sen går det några år igen, jag hittar en lapp med ett okänt mobilnummer som visar sig gå till thaimassage. Han påstår att han bara skrivit upp det, skulle aldrig gå dit osv osv. Ytterligare nåt år senare får jag symtom på könssjukdom. Det visar sig att han gått tillbaka och fått sk Happy ending. Total katastrof såklart, han ska aldrig göra om det, går i terapi. Jag litar inte på honom alls, är misstänksam. Säger emellanåt att det här går inte, jag litar inte på dig. Han har velat få mig ?att erkänna att jag vill skiljas?. Det har jag aldrig velat, bara ha lugn och ro.
För ett år sen upptäckte jag bilder i vår dator på en lättklädd kvinna. Det visade sig att de matchat på Tinder. Världen föll. Igen. Han fick mig att gå på med på att avvakta nåt halvår med separation. Under denna tid har han hunnit bli arbetslös pga arbetsbrist. Han har inga vänner och dålig kontakt med sin familj.
Nu går han i terapi, säger att han slutat med all kontakt med andra. Jag inser dock att jag inte kommer bli trygg i den här relationen oavsett vad han gör och inte gör.
Jag vill lämna honom men klarar inte att ta steget. Är alldeles för rädd att det ska ta knäcken på honom helt. Om han går ner sig och värsta fall tar livet av sig kommer det att drabba våra barn. Jag vill inte vara orsak till det.
Kan nån komma med vettig input? Hur får man mod att lämna?