Hur mycket ändra synsätt och sätt att vara?
Funderingar som jag nog vet svaret på men vill ändå höra era tankar och vad ni hade gjort.
Efter att ha dejtat en del träffade jag en man som det kändes hemma med. Han hade flera av de egenskaper jag letat och vi hade en fin relation. Efter en längre tid kände jag dock att hans spontana sätt att tillbringa helger etc började kännas tråkigt. Från början hade jag trivts med det, men efter en tid så var det som att jag vaknade upp och kände att det inte var så jag ville ha det. Samma sak med vissa synsätt. Han kunde vara väldigt envis i vad han tyckte i vissa frågor. Jag lyssnade mest, då det inte ligger mig nära till hands att gå i konfrontation. Och först mot slutet av vårt förhållande började jag säga emot när jag inte höll med.
Så här i efterhand borde jag kanske grälat när tid var men det ligger mig, som sagt, inte nära till hands. Efter en tid blev det att jag plötsligt kände att det var en hög av exempel som skavde. I samma veva hade jag och en annan fått upp intresset för varandra (nej, så här brukar det absolut inte vara för mig, utan det var en märklig tajming). Jag avslutade då mitt förhållande, och ville hellre se vad den andra kontakten ledde till då jag blev mer och mer intresserad. Den sistnämnda relationen höll inte. Och nu funderar jag på pm jag borde ge mförra förhållande en chans till. Kanske inte direkt så, men om jag borde prata med honom mer om vad jag inte tyckte lika om osv. Han kändes väldigt förändringsbenägen när vi avslutade, men då var jag i en fas att jag inte hade intresset att jobba på det. Kanske är det fortfarande så.
Jag tror egentligen att jag vet vad ni kommer att säga. Att man inte kan förändras i högre ålder och att om jag inte riktigt gillade honom fullt ut då så kommer jag inte göra det nu heller och att det vore dumt att riva upp ngt som kanske läkt nu. Det som skulle tala för är att han kändes beredd att göra mkt för mig, och att jag inte varit särskilt tydlig med att jag inte hållit med, samt att han fortfarande verkar intresserad.
Jag ser ibland rätt hårda kommentarer i trådar. Jag undanber mig gärna det. Men jag vill gärna driftar mina tankar om ngn varit i samma sits eller kan tänka sig in i om den skulle ge det en till chans i ngn form.