Vad vill inbrottstjuvar stjäla?
Ni som har haft inbrott, vad stal tjuvarna? Vilka grejer anser tjuvar är värda att göra inbrott för?
Ni som har haft inbrott, vad stal tjuvarna? Vilka grejer anser tjuvar är värda att göra inbrott för?
Beror lite på vilka tjuvarna är...
Några pundare bröt sig in i mitt källarförråd och jag blev av med 4 kompletta vinterhjul till bilen, några retro lampor i mässing som mest var skrotvärde på , mina nyköpta campingstolar och ett tält... lätta saker att sälja vidare och komma åt pengar eller knark .
Min fd granne fick inbrott i villan och dom snodde kontanter, två dyra klockor , letade igenom alla smycken och tog enbart två diamantringar av dyrare design , en äkta tavla och några specifika mindre och dyra konstföremål . En väldigt sofistikerad stöld av en liga som uppenbarligen letade dyrgripar och hade koll på vad dom stal och hade koll på vem dom var in till.
Lokaltidningen hade för ett par månader sedan en rätt stor artikel om inbrott och hur man skyddar sin egendom. Det framgick att smycken , klockor, laptops, kameror och kikare, alltså lätta, icke skrymmande saker var det som valdes vid inbrott. På landet var det större grejer som åkgräsklippare, motorsågar och andra maskiner som stals och lastades på täckta mindre lastbilar.
Fina trädgårdsmöbler var stöldbegärliga och i aqartileln uppmanades man att kedja fast eller skruva fast sina möbler !!!! Kul!