• Anonym (anonym32875)

Hur skaffa flickvän?

Eller heter det så ännu i min ålder?

Hej,
    Frågan är ju enkel, svaren också säkert självklara för många, men för mig är det inte enkelt.
    Jag är man, kring 35, har inte haft ett förhållande på ca. 10 år.  Aldrig varit speciellt självsäker eller trygg i kontakt med kvinnor, och efter min sista dåliga erfarenhet beslöt jag mig för att inte försöka igen innan jag vuxit och mognat som människa. 
    Karriären blev mitt allt. Mycket slit, långa dagar, stora ekonomiska risker, osäkra tider och allt det där. Det finns eller fanns alltid ursäkter för att jobba mer och samtidigt hålla kvar livet på paus. Så var det för mig i alla fall. Men jag älskade det jag gjorde. 
    Tills saker och ting plötsligt började falla på plats. Mindre slit, behövde inte jobba all min vakna tid och stålarna rullar trots det in på något vis. Var det det här jag hade satsat allt för? Var jag där nu? Vad skall jag göra nu? 
    Jag hade aldrig känt mig ensam under alla dessa år, jag räknar mig som ganska introvert. Medarbetare, kollegor och kontakter, det räckte väl med de människorna runt om mig? Men egentligen var jag ensam, det skulle nog de flesta säga. Alla mina få vänner redan etablerade familjefädrar/mödrar, barn, villa, Volvo, vove. Allt det där hade jag inte haft en tanke på under så lång tid, jag tänkte bara jobb. 
    Men nu efter all denna tid, vill jag också ha allt det där. Och nu var jag plötsligt ensam. Och gammal. Och jag bor på liten ort, det finns inget stort utbud kring mig. Hur gör man då? Nätdejting är väl dagens sätt?, tänkte jag. Men då behöver man ha bra bilder, se snygg ut, ha en bra profil, inget av det har jag. Och vad skriver jag sen åt de få matcher jag får? Kort?, långt? humor?, har jag ingen, fantasi?, bristfällig. Överanalysera allt kan jag, men det hjälper ju inte på apparna eller nån annanstans för den delen. När jag får någon konversation att rulla igång, slutar det ändå oftast i tystnad. 
    En gång fick jag nummer till en trevlig tjej, vi höll kontakten via telefon i över en månads tid, men det var långt avstånd mellan oss, och knappast fanns där något riktigt intresse att ens träffas, hon tystnade också. Med en annan tjej planerade vi in en dejt via appen, när vi var överens om att träffas, när och var, lämnar jag mitt nummer och ber om hennes och då avmatchar hon direkt. Liksom? Jag vet inte hur man gör? Det är nog inte för mig. Min erfarenhet av nätdejting hittils känns inte speciellt bra, jag kommer bara närmare att ge upp för varje försök. 
    Så vad skall jag pröva näst? Är öppen för förslag.
  • Svar på tråden Hur skaffa flickvän?
  • Anonym (Nutiden)

Hej.

Det är nog sant som du appar är rätt gångbart idag.
    Det du bör komma ihåg är att det finns många olika appar så pröva lite olika.
    Att du satsat på karriären är ingen nackdel det visar att du har ordning på livet vilket är viktigare med ålder.
    Det som kan tala emot är om du inte haft något förhållande alls men så uppfattar jag inte att fallet av vad du skriver.
    Vad du ska ha för bilder och skriva är svårt att säga, det ska ju beskriva dig. (Fråga någon vän att beskriva dig är ju ett trick). Du kan ju också leja en fotograf att ta bilder på dig tänk utomhus och natur snyggt.. ( men erkänn för allt i världen inte det )
    Lycka till!

• Anonym (Solen)

Flytta till en större ort och skaffa dig vänner, intressen och hobbys. Nytt arbete. 

En kille som är fast på en liten ort genom arbetet och liten erfarenhet av relationer är nog avskräckande för många kvinnor. De är i regel mer sociala. 

Svar på tråden Hur skaffa flickvän?