• Anonym (Asta)

Sms strax efter uppbrott. Hade ni svarat?

En kille jag träffat i 3 månader avslutade nyligen (ok, jag fick honom att avsluta för att jag ville ha mer) vår relation pga att han inte var "redo" för ett förhållande.

No hard feelings, sånt som händer. Jag sa att det inte var nån fara och att han skulle ta hand om sig. Var förstås ledsen men ville inte ge honom nöjet att se hur sårad jag blev, trodde ju allt var på väg åt rätt håll.

Senare på kvällen SAMMA DAG (från ett "okänt nr "då jag raderat hans kontaktuppgifter) får jag sms av honom som löd " Hej Asta. Hur är det? hur mår du?"

Jag förstår att han måste känna sig skyldig, även om jag inte fattar varför, jag lät honom gå utan något motstånd. Ska jag ignorera eller vara artig och säga att jag mår bra och hoppas han också gör det? Vill han ha bekräftelse på att jag är "där"? 

Så sjukt onödigt att sms:a efter ett rent avslut tycker jag. Vi är inga tonåringar utan över 30 båda två.

Hur svarar man på värdigast möjliga vis?

• Svar på tråden Sms strax efter uppbrott. Hade ni svarat?
  • EnAnonumius

Att bara

Jag hade svarat:

"Hej
    Jo då jag mår bra. Det jag önskar är att du inte kontaktar mig något mer då du har valt att avsluta vår relation och jag har accepterat detta."

Sedan när jag sänt SMS:et till honom så hade jag valt att blocka hans nummer sedan.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Lynx123

Du har ägnat tillräcklig tid på den här snubben, inte minst här på FL. Ignorera, glöm och gå vidare!

• Anonym (C)
    EnAnonumius skrev 2025-07-15 15:43:49 följande:

Att bara

Jag hade svarat:

"Hej
    Jo då jag mår bra. Det jag önskar är att du inte kontaktar mig något mer då du har valt att avsluta vår relation och jag har accepterat detta."

Sedan när jag sänt SMS:et till honom så hade jag valt att blocka hans nummer sedan.

Hade också gjort så.
  • Anonym (m)

Har du inte svarat än så är det väl ingen mening nu kan jag tycka

• Anonym (m)

Kanske hade han hoppats på att du skulle gå med på att fortsätta på hans villkor. Nu ville du inte det inser han, då försöker han igen och ser hur du reagerar. En teori bara

• Anonym (Anna)

Om jag svarat hade jag skrivit.
    Allt är bra här, släpp och gå vidare.

• Anonym (s)

Du fick honom att göra slut, ni har just avslutat saker och han kollar läget... jag hade inte tyckt att det var konstigt alls men inte svarat

• Anonym (Hmm..,,)

3 månader är ju ingenting. Hade bara ignorerat och glömt.

• Anonym

Han vill se om han inte kan hala in dig som kk i alla fall

Svar på tråden Sms strax efter uppbrott. Hade ni svarat?