• Jimmy75

Dickpics (DP) - Jag måste fråga

På förekommen anledning, som rubriken lyder. Frågan riktar sig av naturliga skäl huvudsakligen till män. Kvinnor får gärna bidra med om ni någon gång har fått en förklaring.

Jag har förstått att det här med DP inte är så ovanligt förekommande som jag hade hoppats. Eftersom det nu tycks förekomma i överraskande stor omfattning måste jag bara fråga VARFÖR? Till dig som är modig nog att svara - vad rör sig i huvudet när du skickar den? Jag menar fullt allvar med frågan då jag undrar vad man hoppas på eller förväntar sig ska hända som resultat av det? Av självklara skäl syftar jag på de som inte har efterfrågats innan de skickas. Jag syftar på de du själv får för dig att skicka....och i synnerhet när du inte gör det till en partner, utan en vilt främmande person.

• Svar på tråden Dickpics (DP) - Jag måste fråga
  • Jimmy75
    Pappa i sthlm skrev 2025-10-16 16:14:09 följande:

För lång tråd för att orka läsa genom alla svar. Men jag kan säga att jag delar TS uppriktiga förvning och nyfikenhet. Vad rör sig i huvudet när man kommer fram till att "det enda rimliga just nu är att jag tar en bild på mitt kön och skickar den som en överraskning till någon jag inte känner. Jag skulle också vilja veta det.

Men jag skulle också vilja veta hur pass vanligt det här faktiskt är. Hur många kvinnor här har oombett fått en dickpick från någon okänd (eller känd för den delen)?

Sen undrar jag också om det är någon här som faktiskt lyckats få ragg genom att skicka en dickpick. Alltså att den fick den effekten att mottagaren (kvinnan antar jag) blev så till sig att hon bara måste få bekanta sig med motivet på fotot IRL. Kan någon ge besked?

Fattar om du inte pallar, men rekommenderar ändå att läsa svaren jag fick. Vissa hävdar bestämt att det funkar varje gång (I call bullshit) och en del verkar tycka att JAG är konstig och omanlig som inte begriper det. Minns inte helt men tror det var hyfsat många som råkat ut för det. 
  • Anonym (Framtiden)
    Anonym (M2) skrev 2025-10-08 15:07:02 följande:

Uppenbarligen nått som kvinnor också ägnar sig åt...

"Foton på bröst och våta trosor, sms med sexförslag och en video med en naken kvinna som onanerar. 

Det är bara något av allt som unga manliga tränare i Eskilstuna får utstå av fotbollsmammor."

www.ekuriren.se/sport/eskilstuna/artikel/avslojar-fotbollsmammor-vill-ha-sex-med-barnens-tranare/r39yv52r
    XDX skrev 2025-07-25 17:30:50 följande:

Har en nära vän som som de flesta kvinnor avskyr oefterfrågade dickpics. Och ändå har hon nyfiket kollat på de oefterfrågade dickpics hennes syster fått. Vissa skulle nog tycka att det är motsägelsefullt och dubbelmoral. 

Menar ni alltså att kvinnor också skickar nakenbilder eller vill se dickpics?

Trots att kvinnor härinne intygar att de  ALDRIG skulle skicka sådana bilder. 
    Jag som trodde att kvinnor ALLTID gjorde som det de skriver härinne

• Pappa i sthlm
    Jimmy75 skrev 2025-10-16 16:55:26 följande:
    Fattar om du inte pallar, men rekommenderar ändå att läsa svaren jag fick. Vissa hävdar bestämt att det funkar varje gång (I call bullshit) och en del verkar tycka att JAG är konstig och omanlig som inte begriper det. Minns inte helt men tror det var hyfsat många som råkat ut för det. 
    Men kan du ge några exempel på svar från dickpicksavsändare då?
    Vad har dom angett som förklaring till fenomenet? Varför valde dom att skicka?
  • Anonym (Kalle)

Uppmanar kvinnorna att polisanmäla varenda en även om det är jobbigt. Det krävs att exempel statueras för att få bukt med skiten är jag rädd. Det är helt att jämställa med blottning.

• Anonym (M2)
    Anonym (Kalle) skrev 2025-10-16 17:50:13 följande:

Uppmanar kvinnorna att polisanmäla varenda en även om det är jobbigt. Det krävs att exempel statueras för att få bukt med skiten är jag rädd. Det är helt att jämställa med blottning.

Är det bara kvinnor som skall polisanmäla? Män som får oombedda onanivideos från kvinnor skall bara vara glada? 
  • Anonym (Kalle)
    Anonym (M2) skrev 2025-10-16 18:02:47 följande:
    Är det bara kvinnor som skall polisanmäla? Män som får oombedda onanivideos från kvinnor skall bara vara glada? 
    Är de oönskade ska de definitivt anmäla också.
  • Anonym (Många_fler)
    Anonym (Kalle) skrev 2025-10-16 17:50:13 följande:

Ja, vi måste börja ryta ifrån ordentligt, eftersom detta är så vanligt. Det värsta är att det finns en del män som utåt visar en snäll och respektfull fasad, men håller på och skickar kukbilder.
  • Anonym (??)
    Anonym (Många_fler) skrev 2025-10-17 10:18:14 följande:
    Ja, vi måste börja ryta ifrån ordentligt, eftersom detta är så vanligt. Det värsta är att det finns en del män som utåt visar en snäll och respektfull fasad, men håller på och skickar kukbilder.
    Så vad hindrar er från att anmäla? Är man och håller med Kalle. Man skäms ta mig fan för hur dessa idioter beter sig.
  • Jimmy75
    Pappa i sthlm skrev 2025-10-16 17:41:42 följande:
    Men kan du ge några exempel på svar från dickpicksavsändare då?
    Vad har dom angett som förklaring till fenomenet? Varför valde dom att skicka?
    Eller så löser du själv. Det är ett bra tag sedan och jag minns inte specifika kommentarer utan att själv gå tillbaka och läsa. 
  • Anonym (Thumbs up)
    Anonym (??) skrev 2025-10-17 13:20:26 följande:
    Så vad hindrar er från att anmäla? Är man och håller med Kalle. Man skäms ta mig fan för hur dessa idioter beter sig.
    Hade definitivt polisanmält. 
  • Studentpappa

Nu har väl FB tappat lite fart senaste åren, men det bästa måste väl vara att posta sagda dickpics på diverse ställen så ägaren får skämmas lite? 

Ride it like you stole it
Svar på tråden Dickpics (DP) - Jag måste fråga