• Jimmy75

Dickpics (DP) - Jag måste fråga

På förekommen anledning, som rubriken lyder. Frågan riktar sig av naturliga skäl huvudsakligen till män. Kvinnor får gärna bidra med om ni någon gång har fått en förklaring.

Jag har förstått att det här med DP inte är så ovanligt förekommande som jag hade hoppats. Eftersom det nu tycks förekomma i överraskande stor omfattning måste jag bara fråga VARFÖR? Till dig som är modig nog att svara - vad rör sig i huvudet när du skickar den? Jag menar fullt allvar med frågan då jag undrar vad man hoppas på eller förväntar sig ska hända som resultat av det? Av självklara skäl syftar jag på de som inte har efterfrågats innan de skickas. Jag syftar på de du själv får för dig att skicka....och i synnerhet när du inte gör det till en partner, utan en vilt främmande person.

• Svar på tråden Dickpics (DP) - Jag måste fråga
  • Anonym (Framtiden)
    Queen81 skrev 2025-07-20 20:32:52 följande:
    Varför vill du så desperat gärna att vi ska uppskatta det?

Nä, där kanske satt en blyg liten viol som inte vågade säga att hon älskar det..
    "Kanske" ..

Jo du
  • Anonym (Framtiden)
    molly50 skrev 2025-07-20 20:47:47 följande:
    Nu var det inte mig du citerade. Men varför skulle man inte våga stå för sina egna åsikter?
    Är det helt otänkbart för dig att en kvinna inte skulle våga stå för att hon gillar att få dickpics?
    Om jag satt med en grupp på 26 kvinnor och alla säger att de inte gillar dickpics så skulle jag ändå våga säga att jag gillar det,om jag hade gjort det.
    Men nu gör jag inte det och då ser jag ingen anledning att säga något annat.
    För den delen så finns det väl även män som inte vågar säga vad de tycker i grupp.
    Ja, det är helt otänkbart.

Nej, det skulle du inte våga säga. 

Du alltså gått igenom livet och fullkomligt missat att kvinnor inte vill framstå som promiskuösa och absolut inte under några som helst omständigheter inför en stor grupp andra kvinnor IRL. Aldrig i livet. Inte chans i helvetet att det skulle kunna hända.

Skämtar du med mig?
  • molly50
    Kanonen56 skrev 2025-07-20 21:24:42 följande:
    Nej, det är inte så det kan tolkas om man faktiskt läser det jag skriver... Jag berättar om mina erfarenheter, aldrig någonsin har jag påstått att "det här är vad precis alla kvinnor tycker. Du får gärna tolka det hur du vill, men det ändrar inte det faktum att det inte är något annat än ett försök att ladda ord och medvetet försöka missförstå. 

"Hur vet du att majoriteten gillar?"

Jag har testat.. Och i min erfarenhet är det faktiskt inte nån som ens blir arga.. Men det finns en högljudd minoritet som får det att låta mer kontroversiellt än vad det egentligen faktiskt är.
    Du skriver att det är en minoritet kvinnor som inte gillar dickpics.
    Jag försöker inte vränga ord utan har läst det du har skrivit.
    Så att du har testat och det fungerar för dig betyder inte att det gäller alla och att det bara är en minoritet som inte gillar det.
    Det är som sagt dina egna erfarenheter. Ingen allmän sanning.
  • molly50
    Anonym (Framtiden) skrev 2025-07-20 21:45:09 följande:
    Ja, det är helt otänkbart.

Nej, det skulle du inte våga säga. 

Du alltså gått igenom livet och fullkomligt missat att kvinnor inte vill framstå som promiskuösa och absolut inte under några som helst omständigheter inför en stor grupp andra kvinnor IRL. Aldrig i livet. Inte chans i helvetet att det skulle kunna hända.

Skämtar du med mig?
    Nej,jag skämtar inte. Jag skulle våga säga vad jag tycker. Och detsamma gäller mina tjejkompisar.
    Och att en kvinna gillar att få dickpics från okända män betyder väl inte att hon är promiskuös.
    Jag skulle i alla fall inte tolka det så. (Och om andra kvinnor tolkar det så så får det väl stå för dem. Men mina erfarenheter är att män har svårare för promiskuösa kvinnor än vad kvinnorna själva har.)
    Att vara kvinna och gilla sex är precis lika ok som för en man. Så det är inget att skämmas för,tycker jag.
  • Mayjel

Jag tror det främst rör sig om en minoritet av män med en knapp erfarenhet av kvinnor, som helt enkelt inte förstår hur kvinnors psyken fungerar.

De utgår därför från sin egen sexuella frustration och tror att kvinnor blir lika kåta av penisbilder som de själva blivit av bilder på ett kvinnligt kön. 

• Anonym (Dingbats)
    Anonym (Framtiden) skrev 2025-07-20 20:26:20 följande:
    Queen81 skrev 2025-07-20 13:39:42 följande:
    OT. Men lät så spännande att ses 26 kvinnor från en sexpositiv sajt, får jag fråga vilken det var? 😅
    Eller du kanske har hunnit avfavoritisera tråden nu 
    Här tänker ni alltså er att när 26 kvinnor träffas på en picknick så skulle alltså 1 st tydligt förklara att hon gillar att få DP's från okända män?
    I detta grupptryck skulle alltså en kvinna ha modet att strunta i vad övriga 25 kunde tänkas tycka

Eftersom nu ingen kvinna gjorde detta jamen då är alla 26 kvinnor motståndare till DP's.
    Tror ni ens på själva på en sådan slutsats? 

Om det är en kvinna av 26 så är det fortfarande en total minoritet så hur förändrar det det som alla kvinnor i tråden svarar, nämligen att en stor majoritet inte vill ha DP?
  • Anonym (H)
    molly50 skrev 2025-07-20 23:36:27 följande:
    Nej,jag skämtar inte. Jag skulle våga säga vad jag tycker. Och detsamma gäller mina tjejkompisar.
    Och att en kvinna gillar att få dickpics från okända män betyder väl inte att hon är promiskuös.
    Jag skulle i alla fall inte tolka det så. (Och om andra kvinnor tolkar det så så får det väl stå för dem. Men mina erfarenheter är att män har svårare för promiskuösa kvinnor än vad kvinnorna själva har.)
    Att vara kvinna och gilla sex är precis lika ok som för en man. Så det är inget att skämmas för,tycker jag.
    Håller med.
  • Anonym (H)
    Mayjel skrev 2025-07-21 01:44:28 följande:

Jag tror det främst rör sig om en minoritet av män med en knapp erfarenhet av kvinnor, som helt enkelt inte förstår hur kvinnors psyken fungerar.

De utgår därför från sin egen sexuella frustration och tror att kvinnor blir lika kåta av penisbilder som de själva blivit av bilder på ett kvinnligt kön. 

Så kan det vara.
  • Anonym (Framtiden)
    Anonym (Dingbats) skrev 2025-07-22 18:18:49 följande:
    Om det är en kvinna av 26 så är det fortfarande en total minoritet så hur förändrar det det som alla kvinnor i tråden svarar, nämligen att en stor majoritet inte vill ha DP?
    Vi måste ju skilja på hur många som erkänner att de vill ha DP vs. hur många som verkligen vill ha det. Det är två helt olika saker. 

Om du frågar 100 killar om de är bra killar så säger säkert 95% av de är bra grabbar.
    Innebär det då att när ni tjejer träffas så är ni helt eniga om 95% av alla killar är bra. 
    Skulle inte tro det att ni kommer att tycka detta.
    Har jag fel?
  • Anonym (Tjej)
    Mayjel skrev 2025-07-21 01:44:28 följande:

Det kan även vara så att dom tror att dom ska få en bild på det kvinnliga könet som svar 
  • Anonym (Dingbats)
    Anonym (Framtiden) skrev 2025-07-22 19:00:21 följande:
    Vi måste ju skilja på hur många som erkänner att de vill ha DP vs. hur många som verkligen vill ha det. Det är två helt olika saker. 

Har jag fel?
    Ja, du har fett jävla jättefel. Fel av magnituden segla över Atlanten i pappersbåt med hål i.

Det finns hur mycket info som helst om detta på nätet- reddit, quora, youtube, livesnack med 1000 tumme upp med kvinnor som håller med att de inte vill ha några dickpicks om de inte själv BER om det.

Här är en liten utbildningsfilm inklusive statistik (siffror anges vid 4.30 min och framåt om du är lat) , prova att se den och se om pollettten trillar ner? Sen ger jag upp för annars vill du bara inte fatta nåt.

• Tecum
    Anonym (Framtiden) skrev 2025-07-22 19:00:21 följande:

Om du frågar 100 killar om de är bra killar så säger säkert 95% av de är bra grabbar.
    Innebär det då att när ni tjejer träffas så är ni helt eniga om 95% av alla killar är bra. 
    Skulle inte tro det att ni kommer att tycka detta.
    Har jag fel?
    Det går knappt att ha mer fel... Din liknelse är helt uppåt väggarna och inte alls relevant då den handlar om något helt annat.

Sen har förvisso en del kvinnor (ibland) en ovana att säga nej fast menar ja och tvärtom. Men just när det gäller DP är de rörande överens, en överväldigande majoritet vill inte ha DP:s från okända män och helst inte från dejter heller, om det inte är efterfrågat. Den kategori som kanske vill är de kvinnor som bara söker sex och förmodligen inte alla där heller.

Konstigt att ni som tror att en massa kvinnor vill ha DP:s inte är kapabla att visa fram bättre bevis är killgissningar och önsketänkande?
  • Anonym (H)
    Tecum skrev 2025-07-23 18:44:23 följande:
    Det går knappt att ha mer fel... Din liknelse är helt uppåt väggarna och inte alls relevant då den handlar om något helt annat.

Sen har förvisso en del kvinnor (ibland) en ovana att säga nej fast menar ja och tvärtom. Men just när det gäller DP är de rörande överens, en överväldigande majoritet vill inte ha DP:s från okända män och helst inte från dejter heller, om det inte är efterfrågat. Den kategori som kanske vill är de kvinnor som bara söker sex och förmodligen inte alla där heller.

Konstigt att ni som tror att en massa kvinnor vill ha DP:s inte är kapabla att visa fram bättre bevis är killgissningar och önsketänkande?
    Bra skrivet.
  • XDX

Har en nära vän som som de flesta kvinnor avskyr oefterfrågade dickpics. Och ändå har hon nyfiket kollat på de oefterfrågade dickpics hennes syster fått. Vissa skulle nog tycka att det är motsägelsefullt och dubbelmoral. 

• Anonym (Många_fler)
    XDX skrev 2025-07-25 17:30:50 följande:

Har en nära vän som som de flesta kvinnor avskyr oefterfrågade dickpics. Och ändå har hon nyfiket kollat på de oefterfrågade dickpics hennes syster fått. Vissa skulle nog tycka att det är motsägelsefullt och dubbelmoral. 

Ja, det är ju aldrig fel att ha förmåga att fabricera när man försöka påvisa att andra är dubbelmoralistiska ;)
  • ClumsySmurf
    XDX skrev 2025-07-25 17:30:50 följande:

Jag avskyr att få oefterfrågat religiöst i brevlådan men det händer att jag utsätter mej själv för något religiöst med flit när jag är nyfiken, eller vill diskutera på internet, visst är det väldigt motsägelsefullt och dubbelmoraliskt att tycka att det är ok när jag ber om det men inte annars?
Svar på tråden Dickpics (DP) - Jag måste fråga