• Anonym (Anonym)

Killen jag träffar är nära sitt ex, men på vilket sätt? Hjälp!

Jag har träffat en kille tre gånger som jag har blivit väldigt intresserad av, jag tycker om honom mycket. Vi har varit intima. Men det finns ett stort frågetecken och det är hans ex. 

Vi har gemensamma vänner och jag har fått höra att han är nära sitt ex, att dom är nära vänner och träffas och sånt. Tydligen var han och badade med henne för nån dag sen. Jag har inte frågat honom om relationen till exet, eftersom vi bara har setts tre gånger så har inte vågat fråga än, men har alltså fått höra av gemensamma vänner. Dom brukar också umgås hemma hos varandra och se film. Dom gör allt möjligt.

Och tydligen så bryr han sig väldigt mycket om henne och finns där för henne och så. En gång hade hon blivit väldigt full och dålig och då hade han kört hem henne och följt henne och sen ringt henne och hört hur det är. Och andra gånger när hon tagit sig hem själv så har han ringt och hört om det gick bra. Tydligen ska hans samtalshistorik vara full av samtal mellan dom två.

Men. Båda träffar andra. Även hon. Hon har ju haft en sambo i flera år efter att det tog slut mellan henne och han jag träffar. Hon har haft riktiga förhållanden efter att det tog slut mellan henne och han jag träffar, fast han som jag träffar har inte haft något riktigt förhållande efter att det tog slut mellan dom. 

Det var alltså flera år sen deras förhållande tog slut (6 eller 7 år sen), dom var unga och är fortfarande det. Dom var tillsammans i över 2 år.

Men allt detta gör mig ändå så osäker. Är det bara en nära vänskap där man bryr sig om varandra för att man har en lång historia, eller är det något mer? Ska jag ta upp det här med honom eller inte? Är det rimligt att göra det? vi har som sagt träffats tre gånger och vi är ju inte ett par nu.

• Svar på tråden Killen jag träffar är nära sitt ex, men på vilket sätt? Hjälp!
  • Anonym (Anonym)

Dom umgås nästan alltid ensamma, ibland med andra men oftast bara dom två

• Anonym (Nej tack!)

Sån skit skulle inte jag vilja ha i mitt liv, så jag hade absolut inte fortsatt med en sådan person. 

• Anonym (Anonym)
    Anonym (Nej tack!) skrev 2025-07-16 12:42:51 följande:

Sån skit skulle inte jag vilja ha i mitt liv, så jag hade absolut inte fortsatt med en sådan person. 

Men jag har tänkt att han kanske lägger ner kontakten med henne om han väljer att satsa på mig?
  • Zoegazz
    Anonym (Anonym) skrev 2025-07-16 12:43:42 följande:
    Men jag har tänkt att han kanske lägger ner kontakten med henne om han väljer att satsa på mig?
    Varit singel i 7 år?finns nog en anledning. Han har nog inte släppt henne men hon har gått vidare och ser honom som vän. 
  • Anonym (Nej tack!)

Risken är att de istället umgås i smyg.  

De kan uppenbarligen inte släppa varandra. Mitt råd är att inte investera mer i detta, utan släpp och gå vidare. 

• Anonym (Hmm..,,)
    Zoegazz skrev 2025-07-16 12:56:45 följande:
    Varit singel i 7 år?finns nog en anledning. Han har nog inte släppt henne men hon har gått vidare och ser honom som vän. 
    Exakt såhär är det första jag tänker också.  Kan nästan garantera att det är så. 
  • Tecum
    Naturligtvis ska du fråga honom hur deras förhållanden är och varför, och ffa att du känner sig osäker på grund av det. Är han då seriös drar han ner på kontakten med henne för din skull, men de kan fortsätta vara goda vänner ändå. Varför inte träffas alla tre?

Att bara förutsätta att han ljuger och fortsätter träffa henne i smyg är bara korkat. Dessutom är hon uppenbarligen inte intresserad av något annat än vänskap då de haft 6 år på sig att starta om. Så försök reda ut det så slipper du undra, visar han sig obenägen att välja dig före henne vet du vad som gäller och avslutar.
  • Anonym (Kim)

Ni är inte ett etablerat par. Än. Du kan inte göra så mycket åt det. Han kanske börjar om med henne igen. Tiden får utvisa. Kan ju vara bra att även fråga honom hur han ser på sitt ex. Men som sagt. Allt för tidigt. Ni har ingen relation utan på priva på stadiet än så länge. 

• Anonym (Mja)

Känns som någon av dom går och väntar på att den andre ska bli singel för att lägga in en stöt? Jag hade varit bekväm med den här situationen. Så jag hade inte sagt något utan bara lämnat. Hade han frågat så hade jag sagt att hela ex grejen gör mig lite obekväm? Men att jag aldrig kommer vara den som säger ifrån på den biten. Jag vet inte om det stämmer men killar brukar ju många gånger hänga runt sånt dom är intresserade av? Men det blir lite av ett ko*kblock för han själv..

• Anonym (Hmm..,,)
    Anonym (Mja) skrev 2025-07-16 20:27:03 följande:

Känns som någon av dom går och väntar på att den andre ska bli singel för att lägga in en stöt? Jag hade varit bekväm med den här situationen. Så jag hade inte sagt något utan bara lämnat. Hade han frågat så hade jag sagt att hela ex grejen gör mig lite obekväm? Men att jag aldrig kommer vara den som säger ifrån på den biten. Jag vet inte om det stämmer men killar brukar ju många gånger hänga runt sånt dom är intresserade av? Men det blir lite av ett ko*kblock för han själv..

Någon av dem, nja det är garanterat mannen. Exet har haft seriöst/seriösa förhållanden och ser honom som ett ex som nu är en vän. Han hoppas nog fortfarande och har inte släppt känslorna eller är redo för att satsa på nån annan. Kanske aldrig blir det eftersom han får förhoppningar hela tiden.
  • Lynx123

Å ena sidan är det fint att din öartner har etr bra förhållande med sitt ex - det visar på mogenhet och stabilitet. Det hade varit värre om din partner bara klagat och spytt galla över sina ex.

Å andra sidan förstår jag dig 100%. Kanske din partner kan dra ner på umgänget med exet? Det är ju trots allt ni två som är viktigast nu.

Svar på tråden Killen jag träffar är nära sitt ex, men på vilket sätt? Hjälp!