Killen jag träffar är nära sitt ex, men på vilket sätt? Hjälp!
Jag har träffat en kille tre gånger som jag har blivit väldigt intresserad av, jag tycker om honom mycket. Vi har varit intima. Men det finns ett stort frågetecken och det är hans ex.
Vi har gemensamma vänner och jag har fått höra att han är nära sitt ex, att dom är nära vänner och träffas och sånt. Tydligen var han och badade med henne för nån dag sen. Jag har inte frågat honom om relationen till exet, eftersom vi bara har setts tre gånger så har inte vågat fråga än, men har alltså fått höra av gemensamma vänner. Dom brukar också umgås hemma hos varandra och se film. Dom gör allt möjligt.
Och tydligen så bryr han sig väldigt mycket om henne och finns där för henne och så. En gång hade hon blivit väldigt full och dålig och då hade han kört hem henne och följt henne och sen ringt henne och hört hur det är. Och andra gånger när hon tagit sig hem själv så har han ringt och hört om det gick bra. Tydligen ska hans samtalshistorik vara full av samtal mellan dom två.
Men. Båda träffar andra. Även hon. Hon har ju haft en sambo i flera år efter att det tog slut mellan henne och han jag träffar. Hon har haft riktiga förhållanden efter att det tog slut mellan henne och han jag träffar, fast han som jag träffar har inte haft något riktigt förhållande efter att det tog slut mellan dom.
Det var alltså flera år sen deras förhållande tog slut (6 eller 7 år sen), dom var unga och är fortfarande det. Dom var tillsammans i över 2 år.
Men allt detta gör mig ändå så osäker. Är det bara en nära vänskap där man bryr sig om varandra för att man har en lång historia, eller är det något mer? Ska jag ta upp det här med honom eller inte? Är det rimligt att göra det? vi har som sagt träffats tre gånger och vi är ju inte ett par nu.