• Dibella

Svaga tester efter 12 försök..

Vi har kämpat i 5 år.
    5 IVF omgångar och 12 insättningar av embryon i varierad storlek och antal.
    Vi satte in den allra sista blastocysten nyss och utan hopp om att det skulle bli något så kan ni förstå chocken när jag testar svagt positivt när mensen uteblev.

Nu kommer såklart nästa ångestmoment, själva graviditets viabilitet, för jag har inte superstarka streck och det är tufft att kastas mellan hopp och sorg, trots att jag vet att jag inget kan göra utan att ta det dag för dag.

Har vi några peppande ord? Vill ji tänka att sålänge strecken blir starkare så finns det hopp.
    Vi satte in en 5 dagars den 2 juli, så just nu är embryot 5+14, eller gravvecka vecka 4+4?. Bör inte testerna se bättre ut?

Har tagit med känsligt test samt den vi fick frå

n kliniken.

• Svar på tråden Svaga tester efter 12 försök..
  • Anonym (Anonym)

Tycker strecken ser helt normala ut. Jag fick också ett svagt streck på det blå testet från kliniken, men ett starkare streck på ett från apotek redan flera dagar innan testdagen. Sedan gjorde jag misstaget att fortsätta testa med jämna mellanrum, för att se att testet "blev starkare". Det blev tvärt om, dvs. svagare, vilket skrämde livet ur mig. Helt i onödan, visade det sig. Är nu i vecka 12. Glad

• Anonym (C)

Boka blodprov. Tycker testen ser bra ut men vill du ha svart på vitt att det ökar så är blodprov det enda som kommer visa om det ökar som det ska eller inte ❤️ 

• Dibella

Åh det låter lovande, grattis till dig. Jag försöker konstant förhandla med mig själv om att jag inte ska testa 24/7 men det är svårt! 

Anonym (Anonym) skrev 2025-07-17 08:47:14 följande:

Tycker strecken ser helt normala ut. Jag fick också ett svagt streck på det blå testet från kliniken, men ett starkare streck på ett från apotek redan flera dagar innan testdagen. Sedan gjorde jag misstaget att fortsätta testa med jämna mellanrum, för att se att testet "blev starkare". Det blev tvärt om, dvs. svagare, vilket skrämde livet ur mig. Helt i onödan, visade det sig. Är nu i vecka 12. Glad

• Dibella

Tacl flr tipset, får kika på det. Kan tänka mig att det är superdyrt? Känns som att det inte görs alls här i sverige

Anonym (C) skrev 2025-07-17 08:49:41 följande:

Boka blodprov. Tycker testen ser bra ut men vill du ha svart på vitt att det ökar så är blodprov det enda som kommer visa om det ökar som det ska eller inte ❤️ 

• Anonym (C)
    Dibella skrev 2025-07-17 10:54:08 följande:

Tacl flr tipset, får kika på det. Kan tänka mig att det är superdyrt? Känns som att det inte görs alls här i sverige

Det är inte så farligt, några hundra per prov ❤️
  • Anonym (S)

Har ingen erfarenhet av IFV, men det där ser ju starkt ut. Lycka till 😊

• Dibella
    Anonym (S) skrev 2025-07-17 17:03:41 följande:

Har ingen erfarenhet av IFV, men det där ser ju starkt ut. Lycka till 😊

Tack Hjärta känns som ett smärre mirakel efter så lång tid
Svar på tråden Svaga tester efter 12 försök..