• Mkay

Småbarnsföräldrar, hur ofta har ni sex?

Ja hur ofta får ni som har barn 0-5 år till det med er partner? 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Småbarnsföräldrar, hur ofta har ni sex?
  • Anonym (Påven)

Ja när jag hade småbarn så var jag tvungen att ha sex tre ggr i veckan för min partner krävde de. Hade jag fått välja så hade de blivit en gång i månaden den perioden

• Core

Jag skiter i att specificera, men jag kan säga att det var betydligt enklare att få till då, än när ungarna kommer upp kring 10-12 års åldern, hör allt, vakna rätt sent speciellt sommartid, etc. Då fick man börja använda fantasin lite 😂

Så, har ni det dåligt den åldern, lär det inte bli bättre.

• Meddelande borttaget
  • Anonym (Hm)

Hyfsat ofta, det blev svårare när barnen blev större.

• Mkay
    Anonym (Påven) skrev 2025-07-21 12:50:33 följande:

Ja när jag hade småbarn så var jag tvungen att ha sex tre ggr i veckan för min partner krävde de. Hade jag fått välja så hade de blivit en gång i månaden den perioden

jag hoppas att du inte är tillsammans med denna person mer. Låter som en dålig dynamik med någon som kräver sex.. 
  • Mkay
    Core skrev 2025-07-21 17:41:46 följande:

Jag skiter i att specificera, men jag kan säga att det var betydligt enklare att få till då, än när ungarna kommer upp kring 10-12 års åldern, hör allt, vakna rätt sent speciellt sommartid, etc. Då fick man börja använda fantasin lite 😂

Så, har ni det dåligt den åldern, lär det inte bli bättre.

Intressant, har inte tänkt på att det ska bli svårare att få till det sen. Men så kan det kanske vara. Enklare att skaffa barnvakt dock i den åldern tänker jag jämfört med för vår som är 1,5 år just nu 😊
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Påven)
    Anonym (Eva) skrev 2025-07-21 20:51:59 följande:
    Vad i helvete är det jag läser. Tvungen att ha sex, det är ju för fan våldtäkt för att uttrycka det extremt milt. Hoppas att du hade en nötknäppare och modet att använda den på ett i detta fall helt korrekt sätt. Om nte så har jag ett antal jaktgevär och två väldigt sugna rottisar som inte har det minsta emot att festa loss på ett par pungkulor. 

Ja de är i stort sett våldtäkt. Men de sjuka är att jag bara haft män som KRÄVER sex annars går det fan inte att vara hemma. 

Tragiskt men de är min uppfattning om män. Då är jag ändå inte ung 

• Anonym (Malin)
    Mkay skrev 2025-07-21 20:38:06 följande:
    jag hoppas att du inte är tillsammans med denna person mer. Låter som en dålig dynamik med någon som kräver sex.. 
    Så behöver det inte alls vara! Såhär i efterhand är jag tacksam för att min partner pressade på så vårt sexliv inte gick i stå under småbarnstiden. Det är lätt hänt då vi kvinnor inte är så sugna då och inte tar några initiativ. Hade en vän som vägrade sex de första åren med bebis och naturligtvis körde hon relationen i sank. Jag vet att hon ångrar sig nu när barnet hellre är med pappan och hans nya i deras villa än i morsans trånga lägenhet.

Jag menar inte att min man tvingade mig, men han var tydlig med vad han ville och jag ställde upp ibland. Oftast var det skönt när vi väl var igång och lusten tog fart när väl amningen var över. Småbarn var inget fysiskt hinder alls, som någon skrev blev det värre att få till det när de växte upp.
  • Meddelande borttaget
  • Mkay
    Anonym (Malin) skrev 2025-07-21 20:58:03 följande:
    Så behöver det inte alls vara! Såhär i efterhand är jag tacksam för att min partner pressade på så vårt sexliv inte gick i stå under småbarnstiden. Det är lätt hänt då vi kvinnor inte är så sugna då och inte tar några initiativ. Hade en vän som vägrade sex de första åren med bebis och naturligtvis körde hon relationen i sank. Jag vet att hon ångrar sig nu när barnet hellre är med pappan och hans nya i deras villa än i morsans trånga lägenhet.

Jag menar inte att min man tvingade mig, men han var tydlig med vad han ville och jag ställde upp ibland. Oftast var det skönt när vi väl var igång och lusten tog fart när väl amningen var över. Småbarn var inget fysiskt hinder alls, som någon skrev blev det värre att få till det när de växte upp.

nja att kräva sex är inte rätt väg att gå oavsett hur mycket du försöker rationalisera det. Vad sa han skulle hända om du inte ställde upp på det 3 ggr i veckan? Skulle han göra slut då? Det låter inte som ett hälsosamt förhållande. Är man missnöjd med mängden sex så tar man upp det och pratar om det med varandra. Kommer på lösningar tillsammans hur man ska få till det oftare eller få igång partnern. Tar det till sexolog. inte ställer krav. Jag hade tappat all lust och flytt förhållandet om min partner krävde sex av mig. 

Har ni fortfarande sex lika ofta?

• Core
    Mkay skrev 2025-07-21 20:39:42 följande:
    Intressant, har inte tänkt på att det ska bli svårare att få till det sen. Men så kan det kanske vara. Enklare att skaffa barnvakt dock i den åldern tänker jag jämfört med för vår som är 1,5 år just nu 😊
    Haha ja betydligt mer utmanande. Så är det väl, men ska man boka barnvakt för att få till det blir det ändå ett rätt kärvt samliv, så det är bättre att förlita sig på lust och fantasi 😂
  • Anonym (Malin)
    Mkay skrev 2025-07-21 21:18:42 följande:

nja att kräva sex är inte rätt väg att gå oavsett hur mycket du försöker rationalisera det. Vad sa han skulle hända om du inte ställde upp på det 3 ggr i veckan? Skulle han göra slut då? Det låter inte som ett hälsosamt förhållande. Är man missnöjd med mängden sex så tar man upp det och pratar om det med varandra. Kommer på lösningar tillsammans hur man ska få till det oftare eller få igång partnern. Tar det till sexolog. inte ställer krav. Jag hade tappat all lust och flytt förhållandet om min partner krävde sex av mig. 

Har ni fortfarande sex lika ofta?

Ja vi har sex ca varannan dag, alltså lite oftare än under småbarnstiden.

Var skrev jag "krävde"? Jag skrev att han var tydlig med vad han ville, vilket kvinnor annars vill att män ska vara... Vi pratade givetvis om detta och att jag inte hade samma lust som tidigare, medan han sa att han mådde dåligt av för lite sex och var rädd att vi skulle tappa varann. Så vi provade lite försiktigt och det kändes okej för mig, om än något för ofta. Det var ingen uppoffring att göra det för honom.

Jag stör mig på fruntimmer som missbrukar begreppet våldtäkt och använder det i tid och otid! Så länga ett nej gäller och maken accepterar det är det inte våldtäkt om kvinnan frivilligt går med på att ha sex även om hon inte är supersugen. Om tex Påven inte ville så kan hon säga nej men valde att inte göra det. Alltså inte våldtäkt!
  • Mkay
    Anonym (Malin) skrev 2025-07-21 22:09:03 följande:
    Ja vi har sex ca varannan dag, alltså lite oftare än under småbarnstiden.

Var skrev jag "krävde"? Jag skrev att han var tydlig med vad han ville, vilket kvinnor annars vill att män ska vara... Vi pratade givetvis om detta och att jag inte hade samma lust som tidigare, medan han sa att han mådde dåligt av för lite sex och var rädd att vi skulle tappa varann. Så vi provade lite försiktigt och det kändes okej för mig, om än något för ofta. Det var ingen uppoffring att göra det för honom.

Jag stör mig på fruntimmer som missbrukar begreppet våldtäkt och använder det i tid och otid! Så länga ett nej gäller och maken accepterar det är det inte våldtäkt om kvinnan frivilligt går med på att ha sex även om hon inte är supersugen. Om tex Påven inte ville så kan hon säga nej men valde att inte göra det. Alltså inte våldtäkt!

Blandade ihop dig och påven sorry! Det var påven som skrev att hennes kille krävde sex 3 ggr i veckan under småbarnsåren. 

jag har inte skrivit något om våldtäkt. Tycker däremot att det är fel att pressa sin partner på sex eller kräva det. Tycker att det är personen som inte är sugen som har bestämmanderätten. I vårt förhållande är det jag som har ett större sexdriv än fästmannen som just nu med småbarn är nöjd med 1 gång i veckan. Inte vill jag då att han ska ha sex med mig när han är osugen, kan inte tänka mig något mer osexigt eller frånstötande. Så visst är det jobbigt att inte få det alla gånger när jag är sugen, men lever hellre utan något halvdant. Så för mig låter det skevt med att någon vill ha sex när den andra inte är sugen samt respektlöst för partnern. Det ska ju vara något man vill ömsesidigt, annars blir man ju bara som en sexleksak för partnern utan njutning för en själv. Det är en extremt röd flagga för mig med folk som tänder på det.

Svar på tråden Småbarnsföräldrar, hur ofta har ni sex?