Småbarnsföräldrar, hur ofta har ni sex?
Ja hur ofta får ni som har barn 0-5 år till det med er partner?
Ja hur ofta får ni som har barn 0-5 år till det med er partner?
Ja när jag hade småbarn så var jag tvungen att ha sex tre ggr i veckan för min partner krävde de. Hade jag fått välja så hade de blivit en gång i månaden den perioden
Jag skiter i att specificera, men jag kan säga att det var betydligt enklare att få till då, än när ungarna kommer upp kring 10-12 års åldern, hör allt, vakna rätt sent speciellt sommartid, etc. Då fick man börja använda fantasin lite 😂
Så, har ni det dåligt den åldern, lär det inte bli bättre.
Hyfsat ofta, det blev svårare när barnen blev större.
Ja när jag hade småbarn så var jag tvungen att ha sex tre ggr i veckan för min partner krävde de. Hade jag fått välja så hade de blivit en gång i månaden den perioden
Jag skiter i att specificera, men jag kan säga att det var betydligt enklare att få till då, än när ungarna kommer upp kring 10-12 års åldern, hör allt, vakna rätt sent speciellt sommartid, etc. Då fick man börja använda fantasin lite 😂
Så, har ni det dåligt den åldern, lär det inte bli bättre.
Ja de är i stort sett våldtäkt. Men de sjuka är att jag bara haft män som KRÄVER sex annars går det fan inte att vara hemma.
Tragiskt men de är min uppfattning om män. Då är jag ändå inte ung
nja att kräva sex är inte rätt väg att gå oavsett hur mycket du försöker rationalisera det. Vad sa han skulle hända om du inte ställde upp på det 3 ggr i veckan? Skulle han göra slut då? Det låter inte som ett hälsosamt förhållande. Är man missnöjd med mängden sex så tar man upp det och pratar om det med varandra. Kommer på lösningar tillsammans hur man ska få till det oftare eller få igång partnern. Tar det till sexolog. inte ställer krav. Jag hade tappat all lust och flytt förhållandet om min partner krävde sex av mig.
Har ni fortfarande sex lika ofta?
nja att kräva sex är inte rätt väg att gå oavsett hur mycket du försöker rationalisera det. Vad sa han skulle hända om du inte ställde upp på det 3 ggr i veckan? Skulle han göra slut då? Det låter inte som ett hälsosamt förhållande. Är man missnöjd med mängden sex så tar man upp det och pratar om det med varandra. Kommer på lösningar tillsammans hur man ska få till det oftare eller få igång partnern. Tar det till sexolog. inte ställer krav. Jag hade tappat all lust och flytt förhållandet om min partner krävde sex av mig.
Har ni fortfarande sex lika ofta?
Blandade ihop dig och påven sorry! Det var påven som skrev att hennes kille krävde sex 3 ggr i veckan under småbarnsåren.
jag har inte skrivit något om våldtäkt. Tycker däremot att det är fel att pressa sin partner på sex eller kräva det. Tycker att det är personen som inte är sugen som har bestämmanderätten. I vårt förhållande är det jag som har ett större sexdriv än fästmannen som just nu med småbarn är nöjd med 1 gång i veckan. Inte vill jag då att han ska ha sex med mig när han är osugen, kan inte tänka mig något mer osexigt eller frånstötande. Så visst är det jobbigt att inte få det alla gånger när jag är sugen, men lever hellre utan något halvdant. Så för mig låter det skevt med att någon vill ha sex när den andra inte är sugen samt respektlöst för partnern. Det ska ju vara något man vill ömsesidigt, annars blir man ju bara som en sexleksak för partnern utan njutning för en själv. Det är en extremt röd flagga för mig med folk som tänder på det.