• Skölden89

James Bond med Pierce Brosnan.

För mig är Sean Connery och Pierce Brosnan och Timothy Dalton bäst som James Bond. Men jag vill tillägna en tråd om Pierce Brosnan som James Bond. 

Vad tycker du om Pierce Brosnan som James Bond?
    Vilka är hans bästa filmer?
    Vad tycker ni är hans bästa flickvän i en film?
    Är Goldeneye den bästa bondfilmen?

• Svar på tråden James Bond med Pierce Brosnan.
  • EnAnonumius

För mig finns det bara två som gjorde James Bond,   Sean Connery och Roger More

Pierce tycker jag är lite blek som James Bond och saknar den klassiska brittiska karisman..

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Skölden89
    EnAnonumius skrev 2025-07-21 16:01:34 följande:

Pierce tycker jag är lite blek som James Bond och saknar den klassiska brittiska karisman..

Sean är legend och Roger Moore ganska bra, men jag gillar daktiskt Pierce Brosnan mer.
  • Skölden89
    Skölden89 skrev 2025-07-23 10:34:16 följande:
    Sean är legend och Roger Moore ganska bra, men jag gillar daktiskt Pierce Brosnan mer.
    Det ända trista med Sean är att han slår tjejer.
  • Skölden89
    EnAnonumius skrev 2025-07-21 16:01:34 följande:

Vad tycker du om Daniel Craig är han bättre eller mindre bra än Pierce Brosnan?
  • Anonym (Polerad)

Pierce Brosnan är för polerad som Bond. Det betyder inte att han inte gör en bra prestation i rollen men det är något som skaver lite. 

Sean Connery var mera "rough" men ändå charmant. Roger Moore var också polerad men ändå bättre än PB. 

Daniel Craigs Bond är mer "rough" än SC och han har inte hunnit bli charmant och polerad ännu utan är fortfarande oslipad. 

Timothy Dalton passade inte in alls. 

Det blir spännande att se vem som blir nästa Bond och vilket håll han kommer att dras åt. 

• Anonym (Fredde)
    Anonym (Polerad) skrev 2025-07-31 10:04:24 följande:

Pierce Brosnan är för polerad som Bond. Det betyder inte att han inte gör en bra prestation i rollen men det är något som skaver lite. 

Sean Connery var mera "rough" men ändå charmant. Roger Moore var också polerad men ändå bättre än PB. 

Daniel Craigs Bond är mer "rough" än SC och han har inte hunnit bli charmant och polerad ännu utan är fortfarande oslipad. 

Timothy Dalton passade inte in alls. 

Det blir spännande att se vem som blir nästa Bond och vilket håll han kommer att dras åt. 

Har helt annan åsikt om Timothy Dalton än vad du har. Han var en alldeles utmärkt och trovärdig James Bond med en råhet och farlighet som lurade strax under ytan. Craig har samma utstrålning. Sean Connery är jag inget fan av, han är en skådespelarmaskin, Pierce Brosnan och Roger Moore är salongsagenter med noll trovärdighet.
  • EnAnonumius
    Skölden89 skrev 2025-07-31 09:17:40 följande:
    Det ända trista med Sean är att han slår tjejer.
    Ja tyvärr gör SC detta?
    Fast nu handlade ju tråden om skådespelarna som gör Bond, och inte individuella skådisars privatliv.
    Skölden89 skrev 2025-07-23 10:34:16 följande:
    Skölden89 skrev 2025-07-31 09:18:58 följande:
    Vad tycker du om Daniel Craig är han bättre eller mindre bra än Pierce Brosnan?
    Som jag skrev för mig finns det bara två som kunde göra Bond, Det är Moore och Connery

Daniel om han slipar lite på sin brittiska karisma så skulle han kunna bli den tredje som gör Bond.

Brosnan är lite för irländsk med inslag av amerikanskt för att få till det "lilla extra"?
    Inget ont om Brosnan, som skådis han riktigt bra, fast någon Bond är han inte?

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Polerad)
    Anonym (Fredde) skrev 2025-07-31 11:37:54 följande:
    Har helt annan åsikt om Timothy Dalton än vad du har. Han var en alldeles utmärkt och trovärdig James Bond med en råhet och farlighet som lurade strax under ytan. Craig har samma utstrålning. Sean Connery är jag inget fan av, han är en skådespelarmaskin, Pierce Brosnan och Roger Moore är salongsagenter med noll trovärdighet.
    Vilken tur då att det är ok med olika åsikter Flört   
Svar på tråden James Bond med Pierce Brosnan.