• Anonym (Jl)

Nyblivna föräldrar!

Hej alla!
    jag tror jag håller på att bli tokig.. för 10veckor sen fick vi vårat fjärde barn (vårat andra barn ihop) jag har 2 sen innan. 
    Det har varit mycket små tjafs om helt onödiga saker egentligen så jag har inte känt mig så kram go. Trots det så har vi endå haft sex minst 1gång/veckan från sonen va 3veckor gammal.

men endå.. en gång i veckan blir det diskussion om att jag ger för lite.. om vi sitter i soffan å ser film å han kollar på mig så kollar jag inte tillbaka, förut låg vi å myste framför en film, inte nu. Om jag går förbi han borde jag röra han inte bara gå förbi osv osv.
    Detta är bara ett litet exempel på vad han tar upp.. 

jag har förklarat massvis med gånger att om det är mycket tjafs om saker eller som nu, en sån här diskus 1gång i veckan där han tror att jag inte är kär eller attraherad av han så blir jag liksom inte mer kärleksfull. Jag blir bara less på att alltid behöva ?försvara? min kärlek om jag kan förklara det då.

jag ger när jag känner att tillfället är. Men som sagt med massa barn och en bebis så kan man inte ge mer en man har..

min fråga är, vad ska jag göra föratt den här typen av diskussion inte blir igen för jag är så trött på den.. 

i min mening så tog jag till mig allt han sa första gången han tog upp det å har tänkt på att visa mer känslor i vardagen (lättare saker) som en kram å puss då och då eller en hand på han när vi ser film eller är ute tex men det verkar inte mätta honom.. hans kärleksspråk är gåvor så jag köpte en present jag vet att han velat ha skit länge men det hjälper inte heller? jag ORKAR och VILL INTE lägga min tid på sånt här snack helatiden? och behöva kärleksförklara mig miljoner gånger i veckan? Hjälp mig 

• Svar på tråden Nyblivna föräldrar!
  • Anonym (Jl)
    glömde säga? vi är inne på vårat 7år ihop, 2året som gifta?
  • Dexter dot com

Ta hjälp av familjerådgivningen att reda ut vad ni har för förväntningar på varann och relationen och vad som faktiskt är rimliga förväntningar.Att lära sig kommunicera utan tjafs och irritation är ju ett måste om en relation ska fungera.

• Core

Visst kan det vara diskussioner som behöver tas i ett förhållande om det nu är så. Men med en nykläckt unge?

Han låter som en riktig jävla fjant, ursäkta språket. Man undrar hur lätt det är för en kvinna att tända på en man som beter sig som en bitch. Det är sällan hög ton är en lösning, men här låter det som att du på riktigt måste sätta ned foten utan att smyga runt gröten.

Är det ett nytt beteende eller var det lika sist ni fick barn?

• Hellishen

Din mansbebis är kränkt för att du fokuserar på er Bebis och tre småbarn. Herregud kvinna varför i hela världen skaffade du Två ungar med den killen? Detta är ju som kommit nu utan bara hur Han är som person. Omogen, ego och kränkt. Beklagar men det där kan du inte fixa. 

• Tow2Mater

Med en bebis i famnen och ett barn till som behöver hans uppmärksamhet borde han ju inte ha tid med så mycket gnäll om närhet. Kan det vara så att han inte har sina barn tillräckligt?

• fröken88
    Anonym (Jl) skrev 2025-07-22 05:02:33 följande:
    Nyblivna föräldrar!

Hej alla!
    jag tror jag håller på att bli tokig.. för 10veckor sen fick vi vårat fjärde barn (vårat andra barn ihop) jag har 2 sen innan. 
    Det har varit mycket små tjafs om helt onödiga saker egentligen så jag har inte känt mig så kram go. Trots det så har vi endå haft sex minst 1gång/veckan från sonen va 3veckor gammal.

men endå.. en gång i veckan blir det diskussion om att jag ger för lite.. om vi sitter i soffan å ser film å han kollar på mig så kollar jag inte tillbaka, förut låg vi å myste framför en film, inte nu. Om jag går förbi han borde jag röra han inte bara gå förbi osv osv.
    Detta är bara ett litet exempel på vad han tar upp.. 

jag har förklarat massvis med gånger att om det är mycket tjafs om saker eller som nu, en sån här diskus 1gång i veckan där han tror att jag inte är kär eller attraherad av han så blir jag liksom inte mer kärleksfull. Jag blir bara less på att alltid behöva ?försvara? min kärlek om jag kan förklara det då.

jag ger när jag känner att tillfället är. Men som sagt med massa barn och en bebis så kan man inte ge mer en man har..

min fråga är, vad ska jag göra föratt den här typen av diskussion inte blir igen för jag är så trött på den.. 

i min mening så tog jag till mig allt han sa första gången han tog upp det å har tänkt på att visa mer känslor i vardagen (lättare saker) som en kram å puss då och då eller en hand på han när vi ser film eller är ute tex men det verkar inte mätta honom.. hans kärleksspråk är gåvor så jag köpte en present jag vet att han velat ha skit länge men det hjälper inte heller? jag ORKAR och VILL INTE lägga min tid på sånt här snack helatiden? och behöva kärleksförklara mig miljoner gånger i veckan? Hjälp mig 

Skämtar du? Ni har fyra barn, varav en bevis på 10 veckor och ni har haft sex sedan tre veckor efter förlossningen och han menar att du ger för lite?!

Jag har en bebis (5 månader) och vi hade sex för första gången fyra månader efter förlossningen (standardförlossning), men min sambo skulle aldrig påstå något liknande.

Fokus ska vara att du och bebisen (och barnen) mår bra Vad gör din sambo för dig och bebisen?

Han låter som en skitstövel ärligt talat.
  • Anonym (Oj)

Gör slut och skaffa en man som inte vill ha närhet och sex. 

• Hellishen

Haha du behöver nog omvärdera vad du lägger in i begreppet närhet. 

Att bitcha som en sur unge om att man inte får knulla när man precis blivit pappa låter som en känslomässig öken som jag får magknip av. Bergis en typ av pappa som "sitter barnvakt" år sina egna ungar och inte tar en dag föräldraledigt för han kan inte hantera någon annans behov än sina egna. 

Så ja, håller med dig om gör slut. 
    Och skaffa en man som vet vad närhet och kärlek är, och vill både ha och ge det. 

Anonym (Oj) skrev 2025-07-23 23:27:52 följande:

Gör slut och skaffa en man som inte vill ha närhet och sex. 

Svar på tråden Nyblivna föräldrar!