Nyblivna föräldrar!
Hej alla!
jag tror jag håller på att bli tokig.. för 10veckor sen fick vi vårat fjärde barn (vårat andra barn ihop) jag har 2 sen innan.
Det har varit mycket små tjafs om helt onödiga saker egentligen så jag har inte känt mig så kram go. Trots det så har vi endå haft sex minst 1gång/veckan från sonen va 3veckor gammal.
men endå.. en gång i veckan blir det diskussion om att jag ger för lite.. om vi sitter i soffan å ser film å han kollar på mig så kollar jag inte tillbaka, förut låg vi å myste framför en film, inte nu. Om jag går förbi han borde jag röra han inte bara gå förbi osv osv.
Detta är bara ett litet exempel på vad han tar upp..
jag har förklarat massvis med gånger att om det är mycket tjafs om saker eller som nu, en sån här diskus 1gång i veckan där han tror att jag inte är kär eller attraherad av han så blir jag liksom inte mer kärleksfull. Jag blir bara less på att alltid behöva ?försvara? min kärlek om jag kan förklara det då.
jag ger när jag känner att tillfället är. Men som sagt med massa barn och en bebis så kan man inte ge mer en man har..
min fråga är, vad ska jag göra föratt den här typen av diskussion inte blir igen för jag är så trött på den..
i min mening så tog jag till mig allt han sa första gången han tog upp det å har tänkt på att visa mer känslor i vardagen (lättare saker) som en kram å puss då och då eller en hand på han när vi ser film eller är ute tex men det verkar inte mätta honom.. hans kärleksspråk är gåvor så jag köpte en present jag vet att han velat ha skit länge men det hjälper inte heller? jag ORKAR och VILL INTE lägga min tid på sånt här snack helatiden? och behöva kärleksförklara mig miljoner gånger i veckan? Hjälp mig