• Anonym (Uppgiven mamma)

Gå över mycket längre med nr 2??

Jaha, då sitter man här, höggravid mitt i högsommaren och har konstant ångest pga värmen.

BF+8 och inte minsta lilla antydan till att bebis vill ut..

Med första började värkarna BF+2 och födde BF+3, hade aldrig räknat med att gå över så mycket mer med nr 2.. 

Inga sammandragningar, ingen slempropp, ingen direkt tyngdkänsla och såklart testat massa olika "husmorstips". Börjar ge upp hoppet om att denna bebis vill komma ut av sig själv.

Fler som gått över längre med nr 2? Hur mycket då? Satte det igång av sig själv?

• Svar på tråden Gå över mycket längre med nr 2??
  • Anonym (2017)

Jag gick över 14 dagar med första. Vägrade genomlida det vid nr 2. Så jag fick faktiskt igenom en igångsättning en vecka innan beräknat. Gick super bra med igångsättningen. Mycket bättre förlossning än första

• Anonym (X)

B+14 är väl det längsta man tillåts gå innan de föreslår igångsättning. 
    Så ring BB och fråga lite hur de har med platser.

• Juliab

Livrädd för att gå över med nr2 så jag följer?
    är just nu på 38+4, mår rätt kass både fysiskt och psykiskt. 

nr 1 föddes just denna graviditetsdag dessutom så undermedvetet hade jag hoppats att det skulle vara klart nu?

• Anonym (2017)

Jag mådde oerhört dåligt, hade foglossning som gjorde att det knakade i hela kroppen. Kunde inte sära på benen för att torka mig osv. Så jag sa faktiskt till min barnmorska att antingen ser vi till att ungen kommer ut nu eller så kommer ni garanterat ha en patient med psykiska besvär väldigt länge. Jag mådde så dåligt att ha min 5 åring hemma, det kändes som jag förkastade henne hela tiden. Jag låg ner hela tiden och hade ont. Min barnmorska var förstående och jag fick en tid innan BF. Min förlossning med första tog över 19h. Men igångsättningen tog det inte ens 4h. Det var smärtsamma timmar men änså mycket bättre.

Svar på tråden Gå över mycket längre med nr 2??