• Anonym (Ingenfantasi)

Negativt test men har spytt

Hej! 
    Igår på morgonen testade jag negativt med clearblues digitala test. Var förmodligen på äl+16 och hade hållt mig i ca 5 timmar. Men sen på kvällen spydde jag efter maten och mådde illa i morse. Är inte sjuk och har inte ätit något dåligt. Ingen mens i sikte heller. Är det möjligt att vara gravid och spy trots att testen visar negativt? Någon som varit med om det eller något liknande?

• Svar på tråden Negativt test men har spytt
  • Anonym (S)

Om testet är negativt så är det nog inte graviditetssymtom. Tror inte att illamåendet brukar komma så snabbt heller.

• Anonym (Ingenfantasi)
    Anonym (S) skrev 2025-07-27 17:24:34 följande:

Om testet är negativt så är det nog inte graviditetssymtom. Tror inte att illamåendet brukar komma så snabbt heller.

Min förra graviditet kom det på äl+17 så det är inget konstigt för mig. Och mensen är 7 dagar sen så vet inte vad det annars kan vara. Har inte spytt sen jag var liten (utom pga alkohol och graviditet)
  • Anonym (S)
    Anonym (Ingenfantasi) skrev 2025-07-27 17:38:14 följande:
    Min förra graviditet kom det på äl+17 så det är inget konstigt för mig. Och mensen är 7 dagar sen så vet inte vad det annars kan vara. Har inte spytt sen jag var liten (utom pga alkohol och graviditet)
    Om man har tillräckligt med graviditetshormoner för att ge symtom ger det även ett positivt test. Med det sagt kan du ju vara gravid men det är för tidigt att att synas på ett test (och att ge symtom).
  • Anonym (Ingenfantasi)
    Anonym (S) skrev 2025-07-27 18:03:19 följande:
    Om man har tillräckligt med graviditetshormoner för att ge symtom ger det även ett positivt test. Med det sagt kan du ju vara gravid men det är för tidigt att att synas på ett test (och att ge symtom).
    Kan det vara så att jag kan ha typ 24mlU/ml? För testen visar ju bara på 25 eller högre. Eller att det ökade lite senare på dagen? Tog testet kl 05 på morgonen och spydde vid 20. Har beställt testa tidigt test som kommer imorgon eller på tisdag. Känner mig precis som vid min förra graviditet😅 Vet att jag fick symtom två dagar innan jag fick positivt förra gången
  • Anonym (U)

Om mensen är 7 dagar sen så borde du få ett positivt graviditetstest om du är gravid. 
    Är du säker på att du hade ägglossning när du tror att du hade den? 

• Anonym (Ingenfantasi)
    Anonym (U) skrev 2025-07-27 19:25:36 följande:

Om mensen är 7 dagar sen så borde du få ett positivt graviditetstest om du är gravid. 
    Är du säker på att du hade ägglossning när du tror att du hade den? 

Hann aldrig testa med ägglossningstester men min temp gick upp 10/7 och har hållt sig hög. Började med ägglossningstester dagen efter och har inte fått positivt än så den borde skett då. Det var dessutom enda dagen vi hade sex den här månaden så finns inte så många andra alternativ😅
  • CharlotteT

Testa igen om nån dag. Uteblir mensen fortsatt så bör du uppsöka läkarvård, kanske där de har möjlighet att kolla med blodprov. Det är inte ovanligt att testerna visar falskt negativt, men inte jättevanligt. 

Minns när jag blev gravid senast tog det längre tid innan jag fick positivt än vid första (första graviditeten plussade vi ca 15 dagar efter, andra ca 17). 

• Anonym (Ingenfantasi)
    CharlotteT skrev 2025-07-27 20:01:00 följande:

Testa igen om nån dag. Uteblir mensen fortsatt så bör du uppsöka läkarvård, kanske där de har möjlighet att kolla med blodprov. Det är inte ovanligt att testerna visar falskt negativt, men inte jättevanligt. 

Minns när jag blev gravid senast tog det längre tid innan jag fick positivt än vid första (första graviditeten plussade vi ca 15 dagar efter, andra ca 17). 

Har hört om vissa som inte får positivt på vanliga test men de har hcg i blodet. Ska vänta någon vecka till sen ringer jag. 

Du ger mig hopp, då kanske det finns en chans för mig också. Är på äl+17 idag

• Anonym (U)
    Anonym (Ingenfantasi) skrev 2025-07-27 19:33:50 följande:
    Hann aldrig testa med ägglossningstester men min temp gick upp 10/7 och har hållt sig hög. Började med ägglossningstester dagen efter och har inte fått positivt än så den borde skett då. Det var dessutom enda dagen vi hade sex den här månaden så finns inte så många andra alternativ😅
    Okey 🙂 Jag håller tummarna att du får ditt plus ☀️
Svar på tråden Negativt test men har spytt