Mannen "straffar" mig med tystnad - hur står jag ut?
Så efter en händelse i helgen pratar inte min man med mig. Komplicerat men kort historia är att jag bröt något som vi kommit överens om tidigare under dagen och han blev tydligt arg och besviken. Jag förstår honom och har medgett att jag gjorde fel men tycker samtidigt att han överreagerat något. Det rör sig inte om otrohet eller på liknande nivå, men det är som att han gjort klart för mig att jag är jättefel och inte någon man kan lita på.Händelsen var i lördags kväll och igår försökte jag prata med honom. Samtalet landade i princip bara i att han är för arg för att prata nu, att han är enormt besviken och att det kommer att märkas av ett bra tag.
Idag har han inte pratat med mig alls annat än om praktisk information, och då är han väldigt kort och tvär. Sedan jag kom hem från jobbet har han bonat in sig i ett annat rum. Han har psykisk ohälsa i övrigt och en jobbig livssituation just nu. Vi har barn, tack och lov inte i ålder att man nog uppfattar det som händer mellan oss just nu så mycket.
Jag mår jättedåligt av situationen och vet inte vad jag ska ta mig till. Är uppväxt med föräldrar som gjorde så här och blev så dålig stämning hemma. Hur länge ska han vara såhär liksom? Kommer han förlåta eller inte? Jag känner mig som en totalt svartlistad person.
Ville mest skriva av mig och kanske få något råd.